Bohumír Šimek

Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x

Bohumír Šimek

Epilog – Vážení přátelé a nepřátelé!

Já jsem se narodil za druhé světové války, kdy ještě dozníval smysl pro čest, opravdovost, poctivost, spravedlnost a lidskou důstojnost. Během mého života došlo ke zvláštnímu pokroku naší společnosti.

3.8.2023 v 18:40 | Karma: 31,95 | Přečteno: 1145x | Diskuse| Politika

Bohumír Šimek

Mee too

Jsem trochu slabší v angličtině, ale přiznám se, že tato slova jsem si zpočátku překládal „Mně také!“ „Já chci také!“, ale vůbec jsem netušil, že někomu může jít o pravý opak. Jsem ze staré školy!

16.2.2023 v 11:16 | Karma: 24,12 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Společnost

Bohumír Šimek

Jsem bohatý důchodce

Když jsem pracoval, neměl jsem peníze na přestavbu domu, na kterou jsem si musel půjčovat. Když jsem šel do důchodu a pracoval dál, měl jsem důchod a příjem z práce a měl jsem na přestavbu starého domu.

9.12.2022 v 23:13 | Karma: 25,79 | Přečteno: 1143x | Diskuse| Společnost

Bohumír Šimek

Dodnes jsem se nenaučil číst

A to už se mi blíží osmdesátka! Asi jsem měl potíže se čtením od mala. Dnes se tomu říká dyslexie. A tak maminka četla povinnou četbu a psala obsahy.

23.1.2021 v 21:20 | Karma: 18,30 | Přečteno: 660x | Diskuse| Společnost

Bohumír Šimek

Soudy za znásilnění se množí

Nemohu do politiky. Určitě by se sehnal někdo, kdo by dokázal sešikovat zástup žen, kterým jsem zůstal v životě něco dlužný, a zavřeli by mne na doživotí.

4.1.2019 v 6:27 | Karma: 26,93 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Společnost

Bohumír Šimek

Úsvit

Po vlahé milostné noci leží na horské pasece těžký svatební závoj. Hřejivé životadárné paprsky jej začínají cupovat a vlahost noci se zdvíhá k nebesům. Pasekou letí tvůj milostný zpěv. To není slunce. To jsi ty!

10.7.2018 v 21:57 | Karma: 8,23 | Přečteno: 214x | Ona

Bohumír Šimek

Konečně jsem se stal člověkem

Teprve když jsem dospěl do důchodového věku a mohl pracovat dál a sečetl tak výdělek s důchodem, mohl jsem se dát do přestavby svého bydlení.

4.12.2017 v 10:27 | Karma: 16,42 | Přečteno: 583x | Diskuse| Společnost

Bohumír Šimek

Příslib jarního slunce

Když tě políbí jarní slunce, prozáří tvoje tělo a naplní ho touhou po životě, lačníš otevřít druhý život a naplnit jej ke vzájemné radosti a vzájemnému štěstí.

6.1.2016 v 19:06 | Karma: 11,67 | Přečteno: 188x | Diskuse| Osobní

Bohumír Šimek

Svoboda slova

S ostychem jsem vstupoval mezi blogery, zda skutečně smím psát pravdu, zda mne za to nebude někdo pronásledovat, zda nebudu cenzurován.

12.7.2014 v 9:49 | Karma: 11,91 | Přečteno: 464x | Diskuse| Společnost

Bohumír Šimek

Rentiéři se maj‘

Večer jsme si otevřeli lahvičku dobrého bílého, na televizi byly jen detektivky a hloupé splašenosti, žádná romantika o lásce, a tak jsme šli spát.

7.7.2014 v 14:44 | Karma: 20,56 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Společnost

Bohumír Šimek

Pan farář k sežrání

V Zelené Laguně v Poreči na Istrii mají zvláštní kostelík. Prosklená věž se zvony zakončená lodičkou a křížem a chrámový prostor prostě vykolíkován sloupy, bez zastřešení a místo podlahy oblázkový kačírek.

17.6.2014 v 23:04 | Karma: 16,92 | Přečteno: 608x | Diskuse| Ostatní

Bohumír Šimek

Slastný život důchodce

Důchodce prý nemá na nic čas, nic nestíhá a žije od hodiny k hodině. Zatím se mi to tak po prvním dnu prožitém v důchodu takto nejeví.

3.6.2014 v 6:17 | Karma: 20,63 | Přečteno: 1380x | Diskuse| Společnost

Bohumír Šimek

Čeština dostává na frak…

Chtěl jsem se přidat k článku Matěje Novobilského, ale nelze. Nepovolil diskusi.

1.6.2014 v 6:31 | Karma: 21,61 | Přečteno: 1049x | Diskuse| Kultura

Bohumír Šimek

Dnes jako za komunistické totality

Myslel jsem, že jsme se komunistické totality zbavili. Bohužel, komunistická totalita zůstala v nás. Radost z udávání souseda nám zůstala...

12.4.2013 v 1:59 | Karma: 30,58 | Přečteno: 1730x | Diskuse| Společnost

Bohumír Šimek

Popeleční středa

„Pomni, člověče, že prach jsi a v prach se obrátíš“ a sype se Ti po obličeji dřevní popel se znamení kříže na čele...

12.2.2013 v 3:35 | Karma: 19,64 | Přečteno: 564x | Diskuse| Společnost