Vánoce

Bohumír Šimek

A opět Vánoce, Vánoce přicházejí…

Jsou Vánoce pro nevěřícího člověka jen pohádkovým zasněním, nebo mají pro mne konkrétní poslání?

9.12.2014 v 11:25 | Karma článku: 13.75 | Přečteno: 518 | Diskuse

Bohumír Šimek

Narodil se Kristus Pán, radujme se!

Slavíme svátek Narození Páně. Nám se narodil Ježíš Kristus. Narodil se i pro Tebe?

25.12.2013 v 0:20 | Karma článku: 15.98 | Přečteno: 629 | Diskuse

Bohumír Šimek

Vánoční zamyšlení takřka prorocké

Pokud jsi zůstal ve vnímání Vánoc na dětské úrovni, pak tyto řádky nečti! Nejsou napsány pro tebe.

9.11.2013 v 7:44 | Karma článku: 12.64 | Přečteno: 545 | Diskuse

Bohumír Šimek

Vánoce, Vánoce přicházejí…A co s tím koncem světa…

A opět tu máme Advent, čas přípravy na Vánoce, pachtíme se po nákupech a těšíme se na nejkrásnější svátky v roce. Ze všech stran na nás útočí koledy, aby povzbudily naše nákupní šílenství. Koledy jsou sice vánoční písně, ale překrásné adventní a rorátní písně stejně prakticky nikdo nezná. Hospodyňky smýčí naše domovy a křesťané smýčí i svoje duše, aby se připravili na příchod Ježíška. Zrodí se nám Spasitel...

12.12.2012 v 20:13 | Karma článku: 11.60 | Přečteno: 758 | Diskuse
Počet článků 636 Celková karma 28.44 Průměrná čtenost 1081

Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!