Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VS

Idealni by bylo zavest automaticke sebevrazedne budky, jako bylo v serialu Futurama.

0 0
možnosti

Vážení diskutující! Děkuji za plodnou diskusi. Je svědectvím jak silně emocionální téma je euthanasie. Stačí říci slovo "euthanasie" a vytahují se bojovné prapory, aniž bychom stačili vnímat, co nám autor chce říct. V textu je jedna vysoce kontroversní věta, která však nikoho z vás neoslovila. To je divné...

:-)

0 0
možnosti
DM

Víte, mě Váš článek neoslovil. Nepřipadá mi přesvědčivý, a tak mi z něj prostě žádná věta netrčí, nebo naopak, vnímám jej kontroverzní jako celek.

0 0
možnosti
JR

J66a52r16a 51R16a42n28k

8. 2. 2013 20:23

Pokud je to osbni prani pacienta, povazuji euthanasii za velice etickou, umrit podle sveho prani, v kruhu rodinnem, ale nemuset kvuli tomu letet do Svycarska, kdyz uz nemate sily a moznost se ani dostat na letadlo. A soudit se o svobodu rozhodnuti, kdy tezko pohnete hlavou je podle meho nedustojne. Prani jednoho, pro asistovany odchod by melo byt pravem kazdeho jedince. Pro mne byl osobne hrozny pripad, kdy v Kanade se Sue Rodriguez musela soudne domahat dustojne smrti.

http://www.cbc.ca/news/canada/story/2012/06/15/f-assisted-suicide.html

2 1
možnosti
DM

Naprostý souhlas! R^

0 0
možnosti

Nejhorší je, že psa uspíme, když mu není pomoci, zatímco člověk si to všechno musí vyžrat až do dna.

8 1
možnosti
JK

Vážený pane autore - co to má být za demagogii? Euthanasie přece není zabití pacienta PROTI jeho vůli, ale PO jeho vůli, pokud on sám je ve stavu, že to udělat nemůže. Já vám neberu vaše přání zemřít v rodinném kruhu, a nesebere vám ho ani legalizace euuthanasie. Vy ale prosím mně nevnucujte, jak smím nebo nesmím zemřít.

5 1
možnosti
Foto

Ač se to nezdá, objevuje se zde řada ne zrovna jednoduchých,  zejména etických otázek. Pročtěte diskusi zpátky.

1 0
možnosti
Foto

no, ano. Naprosto pregnantně napsáno. Euthanazie je vědomé usmrcení jednoho člověka druhým. V přísaze lékaře nic takového není obsaženo. Karma.

1 4
možnosti
Foto

Tak by to dělal někdo jiný než lékař. Ještě něco?

3 1
možnosti
Foto

pardon, ten druhý článek tam nepatří

1 1
možnosti
Foto

Děkuji za hezký, pravdivý a upřímný článek. Povolení eutanazie je otevření pandořiny skříňky dalších problémů.

....

Obhájci eutanazie mají v argumentech pěkný zmatek, viz.  :   http://janryznar.blog.idnes.cz/c/307685/Profesor-Pafko-a-eutanazie-zmateni-a-chaos-v-hlave-i-hodnotach.html

4 4
možnosti
OK

Přesně tak, jde o Pandořinu skříňku.

1 4
možnosti
LM

Vážený pane doktore, zřejmě jste přehlédl jednu velmi, ale velmi podstatnou věc, která se eutanazie týká.

Je dobrovolná, na žádost pacienta!!!

Takže OK, nemáte o ní zájem, není problém, nikdo Vám ji nenutí, nikdo Vám léčbu neodepře, o Váš život mohou bojovat do poslední chvíle.

Ale jsou i ostatní, kteří to vidí jinak a není důvod jim v tom bránit. Svobodná volba.

13 2
možnosti
OK

Vy jste zase přehlédl druhou velmi podstatnou věc. Jde o povinnost vůči člověku, který na přání pacienta jej má zabít.

Při hlubším zkoumání problematiky etických otazníků vyvstává více, dokonce i jednoznačně v neprospěch pacienta.

2 6
možnosti

Je otázkou proč věřící chtějí neustále ostatním kecat do života, něco jim zakazovat či přikazovat.

Lze zcela jednoduše udělat pravidla která stanoví za jakých podmínek eutanazii lze a ty podmínky vytvořit tak, že se autora týkat nebudou. Konec.

8 2
možnosti
OK

Věřící toho či onoho vyznání se v demokratické společnosti mohou vyjadřovat k čemukoli stejně jako ateisté či agnostikové. Tomu se říká společenská diskuse a jen díky ní je možné rozhodovat tak zásadní věci, jakou je třeba tato.

BTW: Pravidla jsou tím nejflexibilnějším rysem eutanazie.

5 1
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!