Diskuse

Svoboda slova

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Každý z nás prochází vývojem.  Mne láska ke svobodě přivedla až k zastáncům Anarchokapitalismu.   Z toho mi vyplývá, že jste se vy zastavil někde ve třech čtvrtinách své cesty.   

Svoboda slova musí být  vždy absolutní, jinak to není svoboda slova.  To ale neznamená, že pokud budu někomu verbálně, nebo písemně vyhrožovat násilím, že ten druhý je povinen to snášet.

0 0
možnosti

Svoboda moje je ohraničena svobodou druhého člověka. Proto absolutní svobodu nepovažuji za svůj cíl.

Svoboda slova až ke svobodě lži je nedůstojná člověka.

0 0
možnosti

Tohle je jedna z nejhorších prací, co jsem za poslední dobu četl. Svoboda slova buďto je nebo není. Opírá se o toleranci ba až úctu k opačným názorům. Svoboda psát ,,Pravdu" je eufemistické volání po cenzuře. Pilát Pontský dal Kristu řečnickou otázku- co je to pravda? Nejsme na uzce profilovaných stránkách, např. na katolických, kde se dá, v omezeném kruhu zasvěcených, hovořit o absolutní pravdě. Tady jsme ve veřejném prostoru a každý má právo tu svou relativní pravdu propagovat. Irituje Vás to? Pak se nijak nelišíte od ideologů bývalého minulého komunistického režimu, které právem kritizujete.

0 0
možnosti

Trocha nepochopení.

Rozlišuji pravdu absolutní, kterou ničím neovlivním a ke které se mohu jen přibližovat. O té nyní nemluvím.

Pak je pravda osobní, pokud věřím tomu, co říkám.

Pokud nevěřím tomu, co říkám, pak lžu, i když to vydávám za pravdu.

Vy mne obviňujete z toho, že chci eliminovat lži. Rád bych, ale jsem si vědom, že to není možné jinak, než apelem na slušnost, a jsem si také vědom toho, že to v dnešní společnosti nějak nefunguje, protože lži lidé nějak berou a nevadí jim to s odůvodněním, že každý má svoji pravdu. To už je poněkud zavádějící a nebezpečné. Každý si může říkat, co chce, neodpovědnost se toleruje, ale mojí povinností je se snažit poznat, kdy mi druhý lže.

Nevolám po cenzúře! A autocenzúra je věcí mojí slušnosti a mojí cti. Ale ani těchto ctností se nám nedostává. :-)

0 0
možnosti
Foto

Při vší úctě pane doktore, nechce se mi příliš věřit, že by jste byl až tak naivní. Pokud se mýlím, pak se omlouvám. J.A.J.

0 0
možnosti

Netuším, co považujete za naivnost.

Apel na slušnost, apel na pravdu, apel na úctu k druhému člověku za naivitu nepokládám.

:-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS