Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Váženídiskutující!

Překvapujemne vaše neschopnost diferencovat základní filosofické kategorie. Doufám, žejde o trollskou provokaci. Pokud bych se mýlil, bylo by to znamením koncežidovsko-křesťansko-helénské civilizace a svědectvím, že tato evropská společnostje již prakticky mrtvá. Pak jsou ovšem naše diskuse o muslimech a islámu zcelazbytečné!

0 1
možnosti
JS

Jenže i tato Vaše reakce opět obsahuje rozpor. Nejprve uvedete oslovení "vážení diskutující", pak u diskutujících konstatujete "neschopnost diferencovat základní filosofické kategorie" - ovšem aniž byste uvedl jediný argument, který by to nějak názorně ilustroval. Poté doufáte, že jde jen o "trollskou provokaci". Tak buď jste ochoten diskutovat, vysvětlovat a argumentačně obhajovat své názory a nebo jen hodláte pejorativně klasifikovat všechny, kteří s Vámi nesouhlasí.

To, co názorně ilustruje konec židovsko-křesťansko-helénské civilizace, je právě to, co zde předvádíte Vy. Vy se snažíte dát Boha, Allaha, Ježíše a Muhammada do jednoho "hrnce". Vy se tady snažíte říkat, že Bůh a Allah jsou jen rozdílné cesty k jedinému Bohu.

Zkuste tedy na chvíli přestat paušálně hodnotit diskutující a pro změnu se zaměřte na obhajobu svých vlastních tezí. Mějte však na paměti jednu důležitou věc: Pravda (Slovo Boží) je podle Bible "ostřejší, než jakýkoli dvousečný meč. Proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce". Pokud se nebudete držet pravdy, zbude Vám jenom hněv, a ten je jako bláto.

2 1
možnosti
JS

Na konci svého článku píšete: "Žádný křesťan neříká, že Bůh Ježíše je totožný s Allahem". Na začátku svého článku však píšete: "křesťanský Trojjediný Bůh a Alláh jsou jen rozdílné cesty hledání toho jediného Boha".

Tyto dvě Vaše věty obsahují významový rozpor. Pokud Bůh Ježíše není totožný s Allahem, pak přece nelze prohlásit, že křesťanský Bůh a Allah jsou pouhými rozdílnými cestami hledání Boha. Je to stejné jako tvrdit, že cesta, která vede do propasti, vede zároveň na vrchol hory.

Všechny cesty nevedou k Bohu. Kristus v evangeliu názorně říká, abychom "vcházeli těsnou branou", protože "prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby".

Ve svém článku také píšete, že Vám někteří křesťané, se kterými jste se setkal, připomínali "agresivní džihádisty". Problém je v tom, že kdybyste potkal skutečného "agresivního džihádistu", už byste zde nebyl, takže to Vaše přirovnání dost pokulhává.

Také píšete, že "jak je to doopravdy, poznáme až po smrti". Takovou filozofii ale křesťanství neobsahuje. Přihlásit se k víře, naději a lásce musíte už tady na zemi. Cituji Bibli (Kazatel 9,10): "Všechno, co máš vykonat, konej podle svých sil, neboť není díla ani myšlenky ani poznání ani moudrosti v říši mrtvých, kam odejdeš". Ano, Bůh má své Boží Království, ale ne proto, aby se tam konečně někdo rozhodl, jaká cesta je vlastně správná a dobrá, ale pro ty, kteří "vyčistili své lampy" případně "vyprali svá roucha". Podle Bible je Nebe plné hříšníků, protože Bůh se jen tak někoho nevzdá, ale to neznamená, že jsou tam i ti, kteří tam programově nechtějí.

Vy, jako vzdělaný a inteligentní člověk, patříte k lidem, o nichž píše Bible, že jim bylo MNOHO DÁNO, a proto po nich bude také MNOHO VYŽADOVÁNO. Pokud jste schopen rozpoznat zlo a dobro, ale záměrně obojí zamlžujete, naplňujete tento požadavek? Jaký je smysl Vašich článků "Bůh Ježíše a Mohameda"? Chcete nám říci, že k Bohu vede cesta i skrze satana?

2 1
možnosti

Není rozpor v mých větách! Rozpor je jen ve vnímání mých vět a filtrování skrze osobní zkušenosti. Ani moje poznání ani Vaše poznání nejsou vrcholem vědění. Vaše mluvení vnímám jako provokativní zkreslování. Ale nevím proč?

0 0
možnosti
ZH

Píšete:

I. "Proto také Bůh křesťana i muslima je identický a vyznavač Ježíše Krista s vyznavačem Mohameda jsou z hlediska Božího bratři."

II. "Pokud pan Siemko tvrdí, že jsem prohlásil, že Bůh Ježíše je zároveň Bohem Mohameda se jménem Alláh, tak bohužel četl můj text velmi povrchně a nepochopil vůbec, o čem jsem psal. Takový nesmysl bych nikdy nenapsal."

Já vidím, že jste takový nesmysl naprosto jasně napsal. Asi jste mohl myslet, že je jeden nejvyšší Bůh nade všemi, avšak mluví-li se o něčím bohu, pak se tím obvykle myslí ten bůh, kterého daný člověk (či skupina) vyznává. Muslim vyznává prokazatelně jiného boha, než křesťan. Mluví-li se v případě křesťanů o bratrech, pak se vždy myslí bratr ve víře. Víra křesťana a muslima je natolik odlišná, že o bratrství nemůže být řeč. Řeč by mohla být toliko o bližním. Bůh křesťana a muslima není identický, protože každý vyznává někoho jiného.

Můj závěr je, že v tom buďto máte naprostý zmatek, nebo se neumíte vůbec vyjádřit.

3 1
možnosti

Pokud si vezmu obyčejnou kategorii "stůl", pak může být stůl kuchyňský, jídelní, konferenční, manipulační, výrobní, psací, počítačový, pracovní... Stále jde o stůl, i když má různé podoby.

0 0
možnosti
MK

Bůh Ježíše rozhodně není Bohem Mohameda ve smyslu víry. Mohamed pošlapal vše co učil Kristus. Mohamed se prohlásil za proroka a hlásal vše co je v rozporu se slovy Krista. Ani dokument Druhévo vatikánského koncilu Nostra aetate, nemluví o tom, že muslimové věří ve stejného Boha, ale že věří v jednoho boha.

2 1
možnosti
Foto

Bůh je z podstaty jeden, v tom s autorem naprosto souhlasím a nechápu ty, kteří s ním nesouhlasí a kteří mu podsouvají myšlenky, které neřekl.

O tomto Bohu můžeme mít více či méně úplné, respektive zkreslené informace. Pak může snadno dojít, že slouží-li někdo karikatuře Stvořitele, ve skutečnosti činí vůli satana.

3 0
možnosti
MK

Pane Šimku, proč tak dlouhé litánie? Byl to Mohamed, kdo se přihlásil k abrahámovskému Bohu, tedy k jednomu a nařknul všechna předchozí náboženství, že se od jeho snažení odchýlili.

Byl-li Korán hotov dávno před stvořením člověka nebo současně s ním, jak tvrdí muslimové, nedávají výroky Alláha smysl: ten stejný Bůh chce dle výroků Ježíše spasit všechny ovečky na světě, kdežto Bůh muslimů dal jedněm zbloudit a nechtěl (výslovně)stvořit lidstvo jako jednolitou masu muslimů.

Z toho vyplývá, že nejprve dal dohromady Korán, pak seznal, že se mu to nepovedlo a poslal na Zem Ježíše.

Vše může být jinak, když vezmeme v úvahu slova Ježíše o falešných prorocích a o přiznání Mohameda, že jej v jednu chvíli ovlivnil Satan a on vydával jeho verše za Boží. V Koránu je řada chyb a jedním veršem je zpochybněn celý. Tedy není to celé dílo toho nepravého?!!

1 1
možnosti
JR

J14a59n 50R49á84ž

6. 8. 2016 17:09

Papež František a Msgre Halík jsou přesně tím typem teologů, před jejichž novátorstvím varoval papež Pius X ve své Encyklice Pascendi Dominici Gregis.

Pius X napsal, že modernismus zaštiťujici se láskou k bližnímu v podstatě napadá skutečné poselství Ježíše Krista tím, že přestává rozlišovat dobro a zlo a jeho nositelé vydávající se za racionalisty narušují zevnitř kořeny církve.

To, že modernisté rozloží církev, by mně jako nekatolíkovi mělo být jedno. Ale není, neb takto bude narušen tradičníí pramen ideologie pravicového konzervatismu, jehož absence je pro evropskou politiku stejně zhoubná jako je absence ideologie autentické levice. Zvláště v současném, pro naši civilizaci kritickém období .

1 2
možnosti

Žasnu nad Vaším přesvědčením, že kategorie dobra a zla rozlišujete lépe než světově uznávaní teologové...

0 0
možnosti
LJ

Tak se nám význam slova "fundamentalista" dost posunul. Původně to znamenalo "(člověk) držící se základů". Na tom není nic špatného. Například Hus se držel učení Písma, nevím že by ho za to někdo odsunoval. Dnes se význam slova fundamentalista změnil. Bylo by ho třeba nově definovat. Mohou za to islamisté, kteří se drží některých výroků Koránu, které jsou, řekněme, podivné. Nějak by se mělo rozlišit, jestli se drží dobrého fundamentu nebo špatného.

0 1
možnosti
LJ

Nikoliv "odsunoval" ale "odsuzoval".

0 0
možnosti
OJ

Pokud budu například vznavač "boha" Molocha, nebo "boha" Baal`a ...

Budete také říkat, že vzhledem k tomu, že je jen jeden jediný Bůh, tak je Křesťanský Bůh totožný s tímto Baalem, nebo Molochem? Asi ne.

.

Aby byly dvě entity totožné, musí mít stejné atributy. Pokud jsou všechny vlastnosti "Alláha" totožné s vlastnostmi "Boha - Hospodina", tak se jedná o jednu a tutéž entitu. Jen nazývanou různými jmény.

.

Pokud se ale v jakémkoli ohledu liší, potom se nemůže jednat o tutéž entitu. Potom je nabíledni, že pokud se o obouch entitách tvrdí že jde o "jediného Boha", pak to minimálně u jedné z entit, nemůže být pravda...

.

"Alláh" a "Křesťanský Bůh" se v některých atributech liší. Proto se nejedná o tutéž bytost a u jednoho z nich neplatí, že je to jediný a všemohoucí Bůh.

3 1
možnosti

Bůh samozřejmě má své atributy. Ty jsou nezávislé na atributech námi přisuzovaných Bohu. A námi přisuzované atributy vytvářejí různé představy o Bohu, které samozřejmě nemohou být identické.

0 0
možnosti
RS

Pane Šimku, jak jsem měl podle vás pochopit tento poslední odstavec vašeho prvního článku?

K tomuto tématu mne vyprovokoval útočný článek bezvěrce proti P.P. Františkovi. Autor článku nesouhlasil s jeho výrokem, že Bůh křesťanů a muslimů je jeden a tentýž. Inu, opět jeden Čecháček chtěl být papežštější než papež.Je to váš souhlas s P.P.Františkem nebo nesouhlas? Vyjádřete se jasně a srozumitelně, neboť podle diskutujících jsme to většinou pochopili jako váš souhlas. !

4 1
možnosti

Samozřejmě! Bůh je jen jeden. Bůh má své atributy nezávislé na člověku. Přisuzuje-li člověk Bohu různé atributy, vytváří samozřejmě různé bohy. Nechápu, co je na tom nepochopitelného. Když já něco nechápu, snažím se pochopit. Vzdělanější člověk než jsem já se častěji mýlí méně. V této oblasti koluje po internetu výrok papeže ještě hůře desinterpretovaný. Kdo chce nepochopit, nepochopí!

0 0
možnosti
RS

Zjevení apoštola Jana 20,11. I viděl jsem trůn veliký bílý, a sedícího na něm, před jehož tváří utekla země i nebe, a místo jim není nalezeno.

12. I viděl jsem mrtvé, malé i veliké, stojící před oblíčejem Božím, a knihy otevříny jsou. A jiná kniha také jest otevřína, to jest kniha života, i souzeni jsou mrtví podlé toho, jakž psáno bylo v knihách, totiž podlé skutků svých.

13. A vydalo moře mrtvé, kteříž byli v něm, tolikéž smrt i peklo vydali ty, kteříž v nich byli, i souzeni jsou jeden každý podlé skutků svých.

14. Smrt pak a peklo uvrženi jsou do jezera ohnivého, a toť jest smrt druhá.

15. I ten, kdož není nalezen v knize života zapsán, uvržen jest do jezera ohnivého.

Pokud si myslíte, že mrtvé zajímá nějaký soud, tak s tím souhlasím, ale tady apoštol Jan napsal, že budou souzení i ti, které vydalo peklo. A to podle svých skutků. Jistě se mnou souhlasíte, že né podly svých dorrých skutků, ale jistě podle svých hříšných skutků. Např. Zjevení 22,15. Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.

Takže např. vražedlníci ve jménu Alláha tam určitě nebudou. Atd.

1 1
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!