Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Příběh Ježíše je vlastně příkladem mýtotvorného lidského myšlení. Kdyby židé-následovníci Ježíše, kteří vymysleli křesťanství, nevtělili ten příběh do mýtu - tehdejší lidi by náboženství nepřijali, určitě ne v takovém množství. Člověk raného středověku nebyl racionalista, byl to pohan věřící v magii, proto mu byl předložen obraz zázračného léčitele, muže, který byl mučen a obětován, ale ožil a odešel na nebe, protože byl ve skutečnosti BŮH!, A to ještě ke všemu boží syn! Pohádkový příběh, který spoustu lidí oslnil. Navíc sliboval každému, kdo uvěří spásu po smrti. A lid tehdy v afterlife věřili. Dneska už je to potíž. S tímhle mýtem neměli potíže Germáni, protože měli boha Odina, neměli s ním potíže indiáni v Mexiku, protože měli podobného boha a líbila se jim Marie coby Boží matka. Ovšem křesťanství narazilo tam, kde se jim příběh nelíbil - hlavně v Číně, které nemělo analogické náboženství, v Indii, kde měli tolik bohů, že už byl Ježíš nadbytečný, nebo v Japonsku, kde je umučený Syn Boží taky neoslovil. Dneska - ale začalo to v Evropě už někdy v 18.století mezi vědci - Ježíše odmítají hlavně západní racionalističtí skeptici, kteří považují koncept Boha a vůbec jakékoliv metafyziky za zbytečný a zastaralý. Co bude dál? kdoví. Evoluce Boha pokračuje.

1 0
možnosti

Zdá se, že i ty mýty protikřesťanské mají svoji sílu!

Komunisti chtěli nahradit křesťanství svým novým náboženstvím, marxistickým. ale nezdařilo se. Hedonismus je silnější. Novým náboženstvím prý bude věda. Opravdu?

0 0
možnosti
DB

věda nejsou mýty.............v tom se tedy maximálne pletete..a jasně z váš čiší militantní misionář

0 1
možnosti

Vaše urážky mi nevadí. Jsem člověk exaktního vědeckého myšlení. A tak se obracím i ke Kristu, bez věroučné soustavy, jako mnozí křesťané dnes. Možná si myslíte, že jsme špatní křesťané, že naše myšlení je v rozporu s Vašimi náboženskými báchorkami. Ale na rozdíl od Vás, jsme my neustrnuli ve středověkém myšlení!

0 0
možnosti
DB

především to podle vás není urážka...protože jste si s tím začal vy....a asi máte poněkud krátkou paměť..a mne to vaše slova uráží a nemohu vás vnímat jako někoho s dobrým srdcem...tomu jste na hony vzdálen, pakliže z vás dokáží padat taková slova...

Musím se přiznat, že vám nerozumím...vypadá to, že jste skutečně ustrnuli..jen věda neustrnula a náboženství je ustrnulé již mnoho tisíc let..již tisíce let před kristem lidé věřili ve stovky bohů....ale vědecké poznatky se mění téměř denně.....

Já žádnými náboženskými báchorkami nikoho nečastuji...to provádíte vy s vaším hledáním Krista...hledejte doma a potichu a neobtěžujte tím další.....

0 0
možnosti

Mám jedno doporučení, pane Bartoši, čtěte jen články, které Vás neuráží a neobtěžují.

0 0
možnosti
DB

opakujete se..mne obvykle neuráží článek..ale člověk, který není schopen krotit svou pusu ..nebo své prsty, když vyklepává písmenka na tastatuře...

0 0
možnosti
DB

Diskuze je o tvrzení a důkazech..jaké jste předvedl, ZATÍM ABSOLUTNĚ ŽÁDNÉ..TEDY Z VAŠÍ STRANY DISKUZE SKUTEČNĚ NEFUNGUJE....co s tím uděláte?

0 0
možnosti
Foto

Skutečný stav o náboženstvích a všemožných Bozích jste popsal perfektně R^

Zajímavé je, jak každý věřící je ochotný bít se za toho svého Boha, kterého mu předložily jeho náboženské autority.

0 0
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!