Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A43l56e29x 72G79r37e96g79o31r 9724712162339

V komunistickém zdravotnictví bylo opravdu vše tak špatně, jak tvrdíte? Opravdu byla úroveň léčebných postupů v návaznosti na nejnovější medicínské poznatky tak zaostalá za vyspělým západním světem? Já si to nemyslím, ale třeba mne poučíte.

V dnešní době zdravotnictví rozhodně není zadarmo. Platí ho každý zaměstnanec, podnikatel a zaměstnavatel docela vysokými měsíčními platbami. Jediný, kdo platí málo je stát za pojištěnce ze zákona, tedy za děti,nezaměstnané a důchodce.

O úrovní přerozdělování těchto prostředků do 11 zdravotních pseudopojišťoven a neexistenci dobrovolného a smysluplného komerčního připojištění nemá cenu diskutovat do té doby, dokud nebudou zavedeny alespoň základní léčebné standardy. Já si na rozdíl od Vás nemyslím, že by ve zdravotnictví bylo tak zoufale málo peněz ale je tam neuvěřitelné plýtvání těmito prostředky.

0/0
1.5.2017 12:50

D54a54n19i57e25l 16Č77e81r57n74ý 8474885465768

Mám dotaz. Jaký je přínos pro zdravotnictví to, že máme cca 11 zdravotních pojišťoven?

0/0
30.4.2017 12:56

B16o13h28u78m64í19r 92Š64i38m42e31k 3661350244844

V našem vpravdě socialistickém až komunistickém zdravotnictví je nesmysl mít více než jednu zdravotní pojišťovnu.

Ale v normálním způsobu financování s osobní odpovědností pacienta za proplacení zdravotní péče a se svobodným přístupem k léčbě, kdy lékař smí léčit svého pacienta podle nejlepšího svého svědomí v odpovídající ekonomické hladině, by se úspěšně uživila řada zdravotních pojišťoven. Ale i v tomto normálním systému by jedenáct pojišťoven bylo asi moc.

Dnes politici mluví o nutnosti konkurence pojišťoven a tím zdůvodňují jejich pluralitu, jakoby nevěděli, že si uzákonili, že zdravotní pojišťovny se ze zákona

nesmí lišit (tedy ani konkurovat!) v podstatném, kromě úplatků pro své klienty.

Zatímco v normálním systému pluralita pojišťoven umožňuje konkurenci, která je přínosná, v našem systému představuje jen vyšší ztráty peněz!

+2/0
30.4.2017 14:29

D41a72n64i83e18l 91Č16e32r56n19ý 8604495725858

Dík za odpověď. Tak nějak jsem to tušil i když přesně nechápu výhody konkurence pojišťoven v normálním systému.

0/0
30.4.2017 18:12

B80o81h82u43m59í90r 76Š13i93m16e96k 3401890254754

Konkurence lékařů zkvalitňuje jejich práci přirozenou cestou. Konkurence pojišťoven přirozenou cestou zlevňuje pojištění.

+1/0
30.4.2017 23:22

V36l57a79d63i96m25í12r 81K15o37l83i10a79n70d68r 2139683295780

Naprosto souhlasím s tím, že lze současné zdravotnictví přirovnat k Titaniku. A souhlasím s MUDr.Vodvářkou, že předposlední odstavec je zásadní.

Není to ale tím, že jsme zdravotnictví, které má ve společnosti výjimečné poslání, zařadili do běžné ekonomiky a učinili jsme z něj podnikatelský obor?

V tom případě by bylo také normální, aby partnerem pojišťovny byl pacient.

A pokud se týká financí tak neplatí, že nejdražší léčení vede vždy k nejlepším výsledkům. Jde tady i o vzdělávání veřejnosti, nejen lékařů. Lidé si musí uvědomovat, jak vlastně lidský organizmus funguje, co mu prospívá a že není nezbytné si vždy odnést z ordinace recept na balík léků. Že jsou i jednoduché přirozené metody, které jsou účinnější, než zanášení organizmu chemickými preparáty, které mají své místo v nezbytně nutných případech.

Jsem přesvědčen, že obrovská spotřeba léků je jen proto, aby pacient měl pocit, že se mu dostalo potřebné péče, byl spokojen, ale v podstatě je poškozován.

Pokud by zbytečné léky (ale často i úkony) nedostal, představovalo by to celospolečensky obrovskou úsporu. Jenže současná situace ve společnosti vede k tomu, že nutí lékaře "vypínat kontrolky" místo odstranění příčiny problému. Má to téměř okamžitý účinek a je to rychlé.

Rozhodující při léčbě je psychická stránka pacienta. Je třeba s ním mluvit, musí pochopit svůj problém a způsob řešení. Musí sám být svému léčení nápomocný. Jenže současný systém takto lékaři pracovat neumožňuje. Navíc myšlení lidí v čekárně je proti pečlivému lékaři, pacienti jsou netrpěliví. Normování jeho práce napomáhá tvorbě "tržiště s nemocemi". Takovýto způsob práce je pochopitelný v běžné ekonomice, ale medicínu potápí.

Jsem přesvědčen, že problémem současného zdravotnictví nejsou peníze (už za ty současné je možné platy ve zdravotnictví možná i zdvojnásobit), ale vyžaduje to změnu systému. (Důkazem je i mimo jiné úspěšnost práce MUDr. Lebenharta s minimálními náklady.)

A to přesahuje možnosti jednoho státu (není to jen náš problém). Připus

0/0
30.4.2017 12:12

B56o60h47u33m74í33r 17Š38i78m57e86k 3761120894554

Vážený Vladimíre!

Zdravotní péči lze vnímat jako sociální dávku se všemi problémy a nedostatky tohoto postoje. To vede ke všem našim současným problémům, které tu byly již za komunistické éry.

Zdravotní péči lze také vnímat jako službu na bazi přirozených vztahů a smysluplného podnikání. To by vyřešilo spoustu neřešitelných problémů dnešní doby. Jenže v našem komunistickém zdravotnictví (nebo mafiánsky socialistickém?) je lékař z byznysu vyloučen a bysnys se týká jen mafiánských organizátorů s korupčním potenciálem. To samozřejmě fungovat nemůže a nebude!

Naši občané jsou našimi politiky a naší kulturou znásilňováni ke zneužívání zdravotní péče. Dnes je běžné, i když naprosto neekonomické, že pokud si na to vezmete čas a vysvětlíte, jak na obtíže s přirozenou léčbou, pacient si začne diktovat, co si představuje jako kvalitní zdravotní péči a vyžaduje to. A tak především antibiotika jsou zneužívána jako psychiatrické prášky. Pravda, fungují, ale za jako cenu! Většina požadovaných léků pacienta nezahubí, člověk vydrží více, než jsem si myslel, ale občas pacient požaduje postupy, za které by jeho ošetřujícímu lékaři pojišťovna naúčtovala stovky tisíc korun. A na to obyčejný lékař skutečně nemá!

Myslíte si, že "peníze na personál je již dnes možné zdvojnásobit". Bohužel, manažeři si berou sice platy přes sedm milionů korun, jak se dozvídáme z jižních Čech, ale na platy personálu nemají.

A nepohrdnu informacemi o zkušenostech kolegy Lebenharta. Neslyšel jsem o tom. Mně zatím za každou potenciální úsporu hrozili pokutou...

+1/0
30.4.2017 15:52

A30l60e80x 85G75r69e78g98o77r 9154742892959

Nerozumím tomu, proč si myslíte, že podnikání lékařů na bázi přirozených vztahů by vedlo k lepšímu zdravotnictví. Ano. pro určitou skupinu lékařů a pacientů by bezesporu došlo k výraznému zlepšení jak péče tak i ekonomické situaci. Obávám se ale , že pro většinu pacientů by došlo k drastickému snížení dostupné kvalitní lékařské péče. Viz třeba zdravotní péče v Británii či USA.

A také nevím, proč se pořád omílá ono zneužívání lékařské péče. Jediný, kdo je ovlivněn a přímo motivován k zneužívání jsou sami lékaři a to farmaceutickými společnostmi při předepisování právě jejich preparátu a také díky strach předepisují na kde co zcela zbytečně nejrůznější ATB a to v opravdu neúměrném množství.

0/0
1.5.2017 12:58

B41o34h13u37m20í20r 68Š25i87m34e14k 3391880864334

Milý chlapče! To jsem si myslel, že víte trochu víc o zdravotnictví!

Mně jde už dvacet let o dostupnou zdravotní péči pro každého. A většinou potkávám takovouto socanskou ideologii.

Zdravotnictví USA a Britanie? Nebe a dudy! V USA je základní problém, že pojištění nemá solidaritu mezi zdravými a nemocnými, protože výše pojištění se odvíjí od zdravotního stavu. To je tedy u nás samozřejmě lepší! Britanie má podobný systém (jen trochu méně rozkrádací), jako chceme budovat my. Na vyšetření čekáš přes rok. Na operaci taktéž, pokud zatím neumřeš. Proto se bohatší Britové jezdí operovat do Francie, kde ve zdravotní péči převládají přirozené vztahy. Ale já nechci, aby operace byla schůdná jen pro bohatého, který si odjede do Rakous nebo do Němec! Bohužel k tomu spějeme. Opačnou stranou, ale efekt stejný!

Šíříš nesmyslné pohádky o lékařích rozkrádajících zdravotnictví. Dokonce připravujeme monstrproces s lékaři! Budou chtít lékařům napařit ztráty v desetikorunách, ale milionové a miliardové ztráty žádného státního zástupce nepálí... Tak si věřte těm vašim pohádkám, když vás to tak těší! Ono se vám bude lépe nadávat, když nebudete znát pravdu!

0/0
2.5.2017 14:08

A34l27e60x 81G19r34e49g18o32r 9824532182779

Asi jste se trochu rozčílil a to zbytečně.

Já hovořil o zneužívání a nadúžívání zdravotní péče ale nikoliv o rozkrádání prostředků ve velkém. jenže 100krát nic umořilo i slona.A už vůbec jsem neříkal, že by lékaři něco rozkrádali. Na to nemají dost prostoru. Jenže to byste si ten příspěvek musel přečíst pořádně a dosadit jej správně do diskuze na kterou reagoval.

0/0
2.5.2017 14:31

B60o69h28u10m42í21r 95Š53i54m59e65k 3901310394424

Tak jsme si to dali dohromady a můžeme jít na pivo!

0/0
2.5.2017 23:54

I35r75e55n85a 82A54g73h60o53v92á 7795708909253

SOUHLAS DO POSLEDNíHO PÍSMENEV

+2/0
30.4.2017 9:40

A79n54t66o12n89í64n 28K16o14u96n76o89v78s79k67ý 9938890878938

Ta cesta k potopení se potřebuje další pravicovou vládu.

A pak učinit několik postupných kroků:

- snížit odvody na zdravotní a sociální pojištění (Zdůvodnit to lze třeba tak, že práce je u nás drahá a že když snížíme odvody, zaměstnanci budou mít vyšší mzdy. To samozřejmě nenastane - ušetřené peníze firmy jen s díky strčí do kapsy a zaměstnance budou brát u huby dál.)

- rozhlásit, že roste deficit veřejných financí a že na to, abychom provozovali zdravotnictví jako dosud, nemáme (Abychom měli, když jsme si dobrovolně ořezali příjmy, že?)

- zdravotnictví zprivatizovat (Rozuměj hodit do klína za pár korun spřízněným subjektům, které se pak odvděčí financováním volební kampaně i jinak.)

Výsledkem bude skvěle finančně fungující zdravotnictví - pro ty, kdo si to budou moci dovolit.

Ti, kteří si nebudou moci platit ani zdravotní pojištění, zůstanou bez zdravotní péče a ti ostatní zaplatí podstatně víc než platili dosud.

Postup je zcela stejný jako v jakékoliv jiné části veřejného sektoru - napřed vyhladovět, pak za pár šupů odevzdat a vyprávět, že to pro občany bude skvělé.

Stát má oproti soukromníkovi jednu velkou výhodu - není třeba mu tvořit zisk. Zatímco soukromník podniká právě pro ten zisk.

Příkladů najdeme hodně. Podívejme se třeba na hospodaření s vodou v rukách soukromých vlastníků - prosperují skvěle, ale zákazník se nedoplatí.

+1/0
30.4.2017 9:07

B17o81h56u36m66í35r 32Š85i18m73e16k 3611490144384

Asi ne každý dokáže rozlišit, co je humor a co myslíte vážně.

Dilema současné zdravotnické politiky tkví v tom, že nemá smysl dodávat peníze do systému ze státního rozpočtu, jestliže se ze zdravotnictví ztrácejí mimo zdravotní péči řádově v desítkách miliard korun. Proto se Andrej Babiš tolik cuká. To sociálním demokratům zjevně nevadí.

Dodat do zdravotnictví více peněz má smysl, až se přestanou ztrácet. Ale to ani Němeček ani Ludvík nevyřešili! A bohužel, než se politici dohodnou, tak zdravotnictví klekne na dno. O tomto riziku píši dvacet let!

Marně usiluji o to, aby zdravotní péče pro chudé zůstala dostupná, jestliže podle politiků musí zdravotní péče pro boháče zůstat prakticky zadarmo!

+1/0
30.4.2017 15:17
Foto

M73i15r98o88s40l74a24v 28M70a58c19e91k 5751935920592

Zdravotnictví není perpetuum mobile. Sešlrtáním maličkostí neušetříte na drahé věci, je to jen podvod pana Hegera z TOP09, která zdevastovala ekonomiku, zadlužila stát a jako šedá eminence stojí za nízkými platy zdravotníků. Naštěstí zdravotnictví dnes funguje dobře, léčí, uzdravuje.. A to je důležité. Není důvod k panice R^

+2/−2
30.4.2017 8:42

B13o90h76u83m42í32r 27Š98i76m66e77k 3191420974444

Macku, Macku! Já diskutuji jen o věcech, kterým rozumím. Doporučuji tento přístup!

+2/0
30.4.2017 14:32

J37a84n 50R15á61ž 1939113574290

Objeví se zde dost příspěvků, tak říkajíc "mimo mísu" ale tento, je i "mimo vesmír"

+2/0
30.4.2017 14:38
Foto

T91o62m85á76š 57V42o56d91v25á23ř13k70a 3723301947514

Bohumíre, naprosto zásadní je předposlední odstavec. Tam je kvintesence problému.

R^

+3/0
30.4.2017 7:30

B86o98h22u72m95í15r 85Š72i24m80e17k 3351870404654

Dík!

+1/0
30.4.2017 14:31

J12a43n 56R90á78ž 1459493514440

Souhlas!

+1/0
30.4.2017 14:38



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.