Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

problémem alternativní mediciny je, že neexistuje vypovídající statistika úspěšnosti.

Vždy se dočteme, jak zázračně to toho, či onoho vyléčilo.

Ale nikde se nedočtu, u kolika pacientů to nezabralo.

4 1
možnosti

Ano, v alternativní medicíně tento exaktní výzkum chybí.

0 0
možnosti
JU

J24i49ř34í 49U49č48í89k

20. 6. 2017 12:01

A to je ten rozdíl v přístupu. Mne nezajímá, u kolika fyzioterapeutů jejich "léčba" nezabrala. Jen mne zajímá, zda mohu danému člověku pomoci, nebo ne. A když už jsme u těch praktických lékařů jako "základu" - nebýt minulého úrazu, tak již pomalu nevím, kdo je mým praktickým lékařem, protože je ke svému životu nepotřebuji. Již přes 22 let jsem neměl žádnou neschopenku.

2 0
možnosti

Je smutné, pokud někdo vnímá praktického lékaře jen jako nezbytného byrokrata! Praktický lékař by měl být Tvůj kamarád, který Ti poradí v oblasti zdravotní péče. Pokud jsi bohatý, nepotřebuješ svého kvalitního praktického lékaře, který je klíčem k úspoře Tvojí i úspoře systému.

0 1
možnosti
JU

J46i25ř16í 15U82č39í89k

20. 6. 2017 12:18

Tady ale vůbec nejde o "byrokrata". Jde o to, že prostě nesdílím Váš názor, že na vše jsou třeba léky vyrobené farmacií a na každého pacienta (ne Vaší vinou) máte tak asi 7 minut času. Pokud máte pro klienty kvalitní radu, OK. Ale obávám se, že to nakonec skončí předepsáním 2 léků k dalším 4, které již pacient bere od jiných lékařů.

3 1
možnosti

Je mi líto, že jste tak jednoduše imputoval svůj názor na lékaře do mého myšlení. Trochu to voní pohrdáním lékaři. Ale to je Vaše věc! To poškozuje Vás, ale ne mne.

Já na své pacienty měl a vždy budu mít dost času, kolik oni potřebují, a nikdy jsem nikomu nenabízel preparát, který nepotřebují! To jsou podivné pověry, kterým nerozumím!

0 1
možnosti
JU

J92i27ř70í 32U86č47í72k

20. 6. 2017 13:06

Mne můj názor nepoškozuje, ale naopak utvrzuje. Ohánět se panem Kubkem z LOK, tak tento člověk mne již naprosto nezajímá. Připadá mi, že si lékaři často dělají nárok na absolutní pravdu. A když to náhodou nevyjde, tak to byla "nečekaná komplikace". A mezi námi, i já si příležitostně vybírám lékaře, kterým důvěřuji. Ale nikdy takové, kteří své pacienty "shazují" a dělají z nich blbce.

4 0
možnosti

Nezajímá? Každé omezování zájmu je věcí negativní. A Vaše nedůvěra k lékařům je dnes moderní a samozřejmostí. A k čí škodě? Kéž by si i lékař mohl vybrat svého pacienta!

0 1
možnosti
Foto

pokud neznáte poměr úspěšná a neúspěšná léčba, nemůžete posuzovat celkovou úspěšnost léčby daným postupem.

2 0
možnosti
RW

Pane Matuška, zkuste se zamyslet nad tím, proč taková statistika neexistuje. Kdokoli dnes poskytuje zdravotní péči (tedy třeba i jen diagnostiku) mimo schválená léčebná zařízení či bez lékařské kvalifikace, jedná protizákonně a může být kdykoli právně postižen. Představitelé mainstremové medicíny uznají pouze studii či výzkum, který vznikl pod jejich kontrolou. Současně ale lékaři, který by se alternativní medicínou zabýval hrozí vyloučení z lékařské komory (a tím pádem zákaz provozovat lékařskou praxi) - o tom svědčí i opakované pokusy ČLK vyloučit ze svých řad lékaře na základě toho, že používají homeopatii. Je to taková česká Hlava XXII, mainstrem vyžaduje důkazy, které bez jeho spolupráce není možné získat - současně odmítá spolupráci, protože neexistují "důkazy". Přitom závěry WHO i praxe v západních zemích ukazují, že spolupráce alopatické a "alternativní" medicíny je nejen možná, ale i přínosná. Samozřejmě, že čeký přístup je i v rozporu s úmluvou o biomedicíně, kterou náš stát přijal. I u nás existují lékaři a léčitelé, kteří vzájemně spolupracují, ale musí to dělat tajně, stejně jako za komunistů...

2 1
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!