Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

neboť brány pekel ji nepřemohou. Je to hezké, že lidé v církvi diskutují. Máte pravdu, že papež jede přesně podle evangelií a má pěkné homilie. Také mám, ráda tradici, ale ta právě byla tak otevřená, tak prosvětlená. Ať to jsou zlomky spisů církevních otců, či Eusebiovy dějiny, a myslím, že i v historii tito mužové šli s dobou, a ta nebyla snadná. Přeji všem tradicionalistům, aby tradice opravdu správně chápali. Přibude jim doma jedna velká knihovna o))))))V

3 3
možnosti
Foto

Bohumíre, dávám Ti karmu.

Jsem optimista. Ona barokní zbožnost - tedy tzv."tradicionalistické" pojetí víry je opravdu na ústupu. Nikoho neoslovuje. Procesí na vsích, různé další maškarády atd., jsou jen jakýmsi pozlátkem, kam se uchylují ti, co mají strach sami ze sebe, z obav, že není všechno takové, jak si představují.

Moderní víra bude více individuální, založená na ose Bůh a já. Jistě, je třeba jakési instituce, avšak jak možno vidět, mnoho kněží vůbec nerozumí dnešní době, mnoho z nich polyká antidepresiva a jsou v podstatě nevěřící /znám ze své praxe/.

Má-li církev přežít, musí se transformovat. Papež František je předěl.

Měj se fajn

2 3
možnosti

Díky! A těší mne, že to vidíme stejně.

:-)

0 0
možnosti

J93a11n 85R31á10ž

3. 8. 2017 18:10

Jsem křesťan bez příslušnosti k jakékoliv církvi, ale katolickou církev jsem vždy respektoval, jako jednoho důležitých strážců mravního odkazu našich předků. V Papeži Františku vidím "modernistu", jež jako hrozbu pro poslání církve přesně popsal a před jejich činností katolíky varoval, papež Pius X. ve své encyklice Pascendi Dominici gregis.

Osobně považuji snahy Františka o liberalizaci katolické církve, zejména ve světle jeho v podstatě kapitulačních projevů vůči křesťanům historicky nepřátelské ideologii Islámu, za počátek trvalého rozkolu v řadách katolíků.

4 2
možnosti

Jako liberalizaci Katolické církve to vidí lidi zvenčí. Věřící hledající vnímají P.P.Františka jako následovníka Ježíše Krista. Bohužel, mnozí věřící také vnímají Církev jen jako instituci a následování Krista jim nic neříká. A pro ty Církev s P.P.Františkem jim nic neříká. Ti budou mít tendenci odpadnout jako ti pravověrní. A ti samozřejmě také nebudou pěstovat ekumenu s muslimy.

1 2
možnosti

J12a64n 70H91l63e16d46í35k

3. 8. 2017 17:19

Historicky v krátké době svět převálcují agresivní a mocně přemnožení mohamedáni, kteří v otázce víry v Alláha neznají slitování ani bratra. Kdo tu blízkou hrůzu odmítá vzít na vědomí, tak je zabedněný naivka, ne hodný soucitu. A František Dobrotivý zřejmě včas konvertuje v debilní naději, že muslímy umravní

2 3
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!