Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pane Šimku, děkuji za upozornění na tuto knihu, o které jsem nevěděla. Určitě mě moc zajímá. S tvorbou pana Suchého jsem měla tu čest prožít celý svůj život.

1 0
možnosti
MB

Jiří Suchý, je pro mne chlapa - i bytostí milovanou ! "Všichni všeho nechte, pusťte si tranzistorák" - bude zpívat, ta nová zpěvačka Semaforu - E.Pilarová ! (Otec ladí vlny). Matka háže drobné, do hudební bedny, aby slyšela, "Že ta Babeta bude bita" . Po Voskovci si Werich našel Horníčka, následně i Suchého - To vše jsou známá fakta. Méně to, že že jeho hudební kariéra začala v pražském kostele svaté Anežky České, kde jako kluk zpíval ve sboru a ministroval. Poukazuje na to, že přesvědčení žádného člověka nemůže být založeno jen na bezpečně ověřených faktech, ale že v životě každého je přítomen, byť nepřiznaný, aspekt víry:-)Pro mne opravdu úžasný člověk. Je i krásné pozorovat mou dceru , kterak si na You Tube pouští jeho tvorbu. Bádá, proč si do krabice vložil rukavice a směje se - nad Sup sem - Sup tam ! Čili toto,je již 3 generace, které duch principála oslovil. Pokud popostoupí a bude objevovat jedště to duchovno - Tím lépe. Pro dnešní dobu a den, se to 100 % hodí ! Viz - "A na bílém polštáři do kroužku stočený zbude tu po tobě pramínek vlasů

já nebudu vstávat - dál chci ležet zasněný je totiž neděle a mám dost času" ... (Venku je minus 15 stupňů - Jiří Suchý hřeje, je to člověk) ! ... V

5 0
možnosti

Dík! Škoda něco dodávat. Přesto si dovolím odpovědi...

O anatomii víry přemýšlím léta a mám nové poznatky, které časem zveřejním.

Jiří Suchý nebude objevovat duchovno, on Boha hledá a objevuje celý svůj život, jako každý z nás.

Vaše nadšení pro jeho poetiku je úžasné a čitelné. Dík!

:-)

3 0
možnosti
PS

Dal jsem karmu za zajímavé upozornění. Ale - protimluv v Bibli? To nemyslíte vážně, pane autore a pane Suchý. Vysvětlení je možné, nerozumíte výrazovým prostředkům tvůrcům Bible. Stačí si napsat dotaz na http://www.hcjb.cz redaktorům "Zápasu o duši", oni Vám a všem precizně vysvětlí formulace z Bible. Vlastně i pan Suchý svojí knihou podniká zápas o duši, nejen svoji. Díky za to. Ale jak vidno, je možné se informovat hlouběji, protože nemusíme být na dřeni víry, když jsme u obalu, že?

Stejně tak by měl pan autor doplnit si informace stran tzv. "letního času" a určitě by změnil názor a stal se zastáncem trpící a ohrožené poloviny populace. Tímto nesmyslem, přetaženým z min. století.

0 3
možnosti
PS

Omlouvám se a děkuji, že mohu k článku diskutovat: Pozlátko víry, míní pan Suchý? Víra buďto je nebo není, bez pozlátka. Jde o něco jiného u jiných kultur a náboženstvích - víra bez lásky činí fanatickým...

1 0
možnosti
LJ

Před šesti lety, v lednu 2012, jsem byl popřát pomocnému biskupovi Hrdličkovy k sedmdesátinám. Na jeho stole ležel rukopis této knihy. Jiří Suchý asi věnoval přípravě této knihy hodně péče.

0 0
možnosti

Dík za reakci!

Myslím, že Jiří Suchý zápasí s Bohem celý svůj život. Tak jako většina z nás. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!