Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vědci, kteří věří v Boha jeho existenci zdůvodnují takto „V tomto světě existuje život a pohyb, změna, vznikání a zanikání. Všechno, co se pohybuje, muselo být nejdříve nějakou silou do pohybu uvedeno. Kdo to všechno tedy uvedl do pohybu? A konečně: ať se podíváme na cokoliv: na přírodu, na stavbu rostlin, na chování zvířat, všude rozeznáváme tolik plánování, inteligence a rozumu, že prostě musíme předpokládat inteligentního Stvořitele-Ducha. "

1 0
možnosti

Váš text je postaven na Tomáši Akvinském.

Já se zabývám anatomií víry a časem i tady chci prezentovat svoje úvahy. :-)

0 0
možnosti
Foto

Pokud věříme v Ježíše Krista jako v Boha, tak nevěříme v Boha, ale v člověka, jehož jsme si zidealizovali do roviny nějakého Boha Vykupitele. Jen biblická lež a podvod. Vždyť i ty idealizované projevy Ježíšovy a celá jeho životní oběť, vedoucí k lásce, ale i k nenávisti, jsou jen z tohoto lidského "pytle".

Neantropomorfizovaný Bůh stvořitel bude úplně něco jiného. Ten nerozlišuje jen lidské kategorie dobra a zla, ale potřebnost a nepotřebnost života, věcí a jevů pro daný účel a smysl. Zde podporuje jak naše dobro, tak i zlo. Pro jaký vyšší důvod, to my z našeho pohledu nemůžeme vědět, takže si interpretujeme jevy podle svých vlastních lidských měřítek a své pravdy, jež nám byly Bohem přiděleny.

0 0
možnosti

Poněkud pro mne nepochopitelné. A proto, pokud chcete diskutovat, kladu zcela prostou otázku: Je Bůh? Jaký je Váš Bůh? :-)

0 0
možnosti
MB

Opět naše oblíbené téma ! Bylo vybádáno, že vesmír má asi 13.82 miliardy let. Je tedy zřejmé, že v člověku vyklíčily snahy hledat odpovědi na otázky. Potom existuje nepřeberný trh bohů, který vyústil v současné známé podobenství. 2 tisíce let je úctyhodná doba - přesto Egypt má 4 tisíce let . Tedy křesťanství je nabídkou - v podstatě učení velice mladé. Vyjadřuji se stále stejně. Neodmítám - nebojuji, beru za přijatelnou berli opory duchovna života člověka. Nevidím jediný důvod, proč by ovšem měl člověk Bohu sloužit, či jej dokonce milovat, nebo usilovat o jeho ještě větší slávu. V každé době, nějaké učední bylo - Identicky, usilovalo o totéž ! Člověk má sloužit člověku - žije omezeně, tím si zajistí svou nesmrtelnost - rodina, společnost. Jako vždy - Otázka nakonec . Co by vlastně Bůh, bez lidí dělal ? Jak by zdůvodnil svou existenci, potřebnost ? Výzkumy střediska CERN pokročily, srážení částic mohou dát omezenou odpověď na řadu otázek. Nebudou však vysvětlerny uspokojivě nikdy - A zde je ten moment, který já považuji i za kladný ! Zde je ono tajemno, které má přivodit i jistou bázeň - kázeň s pokorou a skromností. Mj., jediné, co mi na Desateru vadí je ta vedoucí úloha ve Stanovách. Tu chápu, jako logické organizačrní opatření - zajištění před konkurencí nabídek jiných ... Je to opět o stejném, zplošťování toho nejcenějšího na člověku - Jeho svobodného myšlení. Myslím - Tedy jsem - Zda je On, neřeším. On potřebuje mne - Nikoliv já jeho ... :-)

0 1
možnosti
LV

Z Vašeho příspěvku hovoří úplně stejná nadutá zpupnost jako z tvrzení vědců první poloviny devatenáctého století, kteří vyzkoumali a propočítali - přísně vědecky ovšem - že vlaky nemohou jezdit vyšší rychlostí než 34 km/h, protože potom se z vagónů okny vysaje všechen vzduch a cestující ve velkých bolestech zahynou.

Stejně zpupně a nadutě hovořili úředníci na začátku dvacátého století, když tvrdili, že patentové úřady je možné zrušit, protože vše, co mohlo být, již bylo vynalezeno.

Zatím nikdo, ani vědci, nepronikl ani na pouhý krajíček poznání toho, kdo jsme, proč jsme právě tady a teď, proč já jsem právě v tomhle těle a ne v jiném, proč žiju právě v tomto okamžiku, když pravděpodobnost, že se narodím do této doby je prakticky nulová a z hlediska věčnosti času jsem se buď ještě narodit neměl, nebo jsem měl být už dávno mrtvý.

Mimochodem - Bůh si dávno obhájil svou existenci i podle Vašich pravidel,. Bůh totiž stvořil člověka.Pravdu máte v tom, že Bůh nás potřebuje. Bez ohledu na to,zda ho potřebujete právě Vy či ne. A troufám si tvrdit, že ti, co potřebují Boha,jsou na tom lépe. Určitě alespoň duchovně. Spolehlivě vědí, že vždycky je bude mít někdo rád.Víte to i Vy? :-)

4 0
možnosti
Foto

Můj Bůh, Bohumíre, je nekonečná láska. R^

2 0
možnosti
JN

Zajímavý bůh. S přihlédnutím na vaše texty vás tedy považuji za bezvěrce.

1 2
možnosti
Foto

DOKONČENÍ: Teď se mi to špatně seřadilo, 2. část je nahoře, tak ještě třetí:

..

2) „A můžeš mu říkat Otče náš.“

Nikoli „Otče můj“ – ač je každý odpovědný za svůj život a žije individuální víru, církev je důležitá, je společenstvím. Díky Bohu za ně.

3) „Katolická církev má sedm svátostí (sanctissimum, křest, biřmování, smíření, manželství, kněžství a pomazání nemocných), které všechny evangelické denominace nepřijímají.“

Výjimkou je (alespoň v ČR) Církev československá husitská, která vyznává všech 7 katolických. Nicméně v jakémsi katolickém katechismu jsem četl, že všechny svátosti pocházejí od Ježíše, jenže to mi neštymuje – Ježíš nevysvětil žádného kněze, nezaložil institut manželství, pomazání nemocných je až praxe apoštolů, biřmování v Bibli vůbec nenajdeme (je dokonce otázka, zda byli apoštolové pokřtěni) a hříchy si máme vyznávat navzájem – sám Pán moc odpouštět hříchy sice apoštolům „delegoval“, ale nevěřím tomu, že by se předávala dál – Pán tuto moc prokázal tím, že uzdravil ochrnutého (Mt 9 a Mk 2). Tu moc měli i apoštolové. Který katolický kněz má moc uzdravit nemocného?

1 0
možnosti

Ad 2) Souhlas!

Ad 3) Přijímám Vaši kritiku. Nikde explicitně v Bibli není zmínka o svátostech. Jde o dodatečné teologické zdůvodnění texty Písma. A proč ta nešťastná sedmička? Sedmička symbolizuje plnost. A co s tím naděláme! Já mhouřím jedno oko a přijímám svátosti jako Boží ingerenci do našeho života. :-)

1 0
možnosti
Foto

Eucharistie má ovšem více rovin. Vy (katolíci) jste přecenili svátostný aspekt a stojíte při přijímání individuálně „ve frontě“. V evangelických církvích (alespoň v ČR tam, kam jsem osobně zavítal) stojíme v kruhu (***); díky tomu si můžeme lépe uvědomit další aspekty: současné společenství jako vzpomínku na Poslední večeři Pána s apoštoly, a to jak historicky napříč věky v sounáležitostí s Církví zvítězilou, tak eschatologicky – že se jednou posadím ke stolu společně s Pánem a i s těmi, se kterými si dnes (v tom lepším případě) moc nerozumím. A fakt, že „toto je mé tělo a toto je má krev“ chápu duchovně ve smyslu J 6,63 a obětiny jsou pro mě duchovně Tělem a Krví, mi zpřítomňuje Ježíšovu oběť, přestože nevěřím v „znovuobětování Ježíše Krista cestou nekrvavou“.

-------------

***) Spíše v několika kruzích po sobě (v našem kostele většinou 3) – podle počtu komunikantů, jak se tomu u vás říká.

0 0
možnosti
Foto

No, jo, ale ono se těžko vytvoří kruh že stovky lidí. A před 2. Vatikánem se zase klečelo u zábradlíčka.

0 0
možnosti
Foto

1. část (začátek)

..

Dík za článek, máte mou karmu. Poctivý text, nevtíravá evangelizace. Děkuji!

Nicméně mám tři komentáře. Protože bude odpověď dlouhá, musím ji rozdělit do dvou odpovědí. Tu jsou:

..

1) „Katolíci to přijímají jako skutečnou tajemnou přeměnu, kdežto evangelické denominace to vnímají jen jako památku na poslední večeři Páně.“

V tom jsme my evangelíci nejednotní. Nevěříme v transsubstanciaci,(*) ale jinak se naše pohledy různí. Vy zřejmě narážíte na Zwingliho, pro kterého šlo opravdu jen o připomínku. Na druhém pólu stál možná Luther, který prý vyznával „konsubstanciaci“.(**)

----------

*) Tento filosofický koncept vychází z Akvinského učení o substanci („podstatě“). Kůň má svou „koňovitost“, stůl „stolovitost“... Osobně nevěřím v existenci substance, tudíž z mého pohledu nelze přepodstatňovat. Nadto dám „k lepšímu“ Zwingliho spekulaci (jako odpověď na tomistickou spekulaci o substanci), kterou jsem četl v útlé dvojknize „Počet z víry“ a „Výklad víry“, kdy Zwingli pokládá dvojotázku: „Má Ježíš jedno tělo?“ a „Přijímáme tutéž svátost jako apoštolové při Poslední večeři?“ – Při Poslední večeři měl Ježíš tělo neoslavené a po zmrtvýchvstání oslavené. Důsledky vyvoďte sám.

**) Chléb je zároveň chlebem i Tělěm, víno zároveň vínem i Krví, ovšem v jeho spisech prý nic takového není a termín konsubstanciace si údajně vymysleli katolíci, když se snažili pochopit, co vlastně Luther říkal.

1 0
možnosti

Děkuji za poctivý komentář. U mne musíte počítat s tím, že nejsem teolog. A tudíž nepopisuji, co jsem nastudoval, ale pouze to, co jsem prožil. :-)

0 0
možnosti
JL

Jedno je jisté, lidstvo musí být zničeno.

0 1
možnosti
JL

Víte proč? Je to moc agresivní a tupý tvor.

0 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS