Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

R^ stejně jako panu Stejskalovi karma!

1 0
možnosti
Foto

Mně vadí změny, je mi jedno, jestli budu déle vstávat do tmy nebo déle pracovat na zahradě, když už tu máme nějaký určený čas, tak bychom ho neměli měnit, jak to údajně vyhovuje. Zvolme jeden a ten ponechme celý rok, bude to jednodušší pro všechny.

4 0
možnosti

Souhlas! Jen s akademičkou Ilnerovou bych doporučoval ponechat ten čas normální středoevroposký, chcete-li zimní. :-)

1 0
možnosti
DH

D11a56v46i71d 42H46o10r51á39k

31. 10. 2018 23:56

Pane Šimku, pokud je pravdou co na svém profilu uvádíte a narodil-li jste se na konci války, pak pokud jste byl v době svého produktivního věku pracovně činný a tedy tak naplnil příslušné zákonné podmínky, pak jste jistě již dosáhl nároku na starobní důchod.

A tak se podivuji, proč Vás otázka změn času tolik irituje, že Vás nutí k psaní tohoto zamyšlení?

Prostě jako penzista můžete již brát čas, ať již "letní" či "zimní", jako určitý, obecně informativní pojem, který občany Vašeho věku v podstatě nijak nemůže ovlivňovat, či omezovat. Prostě můžete jít spát, kdy potřebu cítíte a vstávat až se prostě probudíte.

...a tak jediná, s pojmem času omezující skutečnost, pak může být pouze "zavírací hodina" v navštěvované restauraci, když právě člověk je v té "nejlepší formě". Ale i to se nechá, jste-li dostatečně flexibilní, snadno vyřešit.

0 3
možnosti
PS

Rád se pana Šimka zastanu, když dovolíte. Pan autor v článku nepíše "...já, já, já, jenom já...". V závěru uvádí, že je mu "to" jedno. Jedná se nyní přeci o zrušení nesmyslného pootáčení hodinami a hlavně - navrácení do původního stavu před rokem 1979.Tedy nastavení času podle 15. poledníku platného pro naši domovinu, podle chodu přírody,Vesmíru.

Jak doporučujete vstávat až se člověk probudí může každý, jen stačí si upravit denní režim tak, jak jen jemu vyhovuje.

4 0
možnosti
LC

Pane Šimku, nic proti, co píšete má logiku (a stejně jako vám i mně je už nějaké střídání času šumafuk :-)). Když se ale na tu věc podívám "vědecky" z druhé strany, je sice dobré, že se organismus nastartuje denním světlem, aby mohl podávat v práci údernické výkony (ve většině případů v nějakém uzavřeném prostoru a často bez jakéhokoli přístupu denního světla), ale pak se vrací domů za tmy, nebo skoro za tmy. Jaký to má vliv na jeho osobní a rodinný život?

1 0
možnosti

Pokud preferujete být celý den s rodinou, pak musíte být na sociálních dávkách! Většina Čechů to nepreferuje, ale jsou národnosti, které to preferují!

Také se na to dívám vědecky, z hlediska fysiologie člověka. :-)

1 0
možnosti
Foto

Ideální řešní - flexibilní pracovní doba. Tak si každý vstane dle vlastní libosti.

2 0
možnosti
PS

P45e75t83r 76S30k78á47c55e98l

31. 10. 2018 21:42

Od roku 1990 tohle málokdo ještě pochopil, ale snad se ledy pohnou a zdravý rozum zvítězí...R^

0 0
možnosti
Foto

R^ Nejpřesnější hodiny jsou sluníčko. Posouváním času na hodinách se u něho nic nemění, ani ta délka dne, který odpovídá roč. období. Tomu nakonec odpovídá i biorytmus, a nejen u člověka;-)

5 0
možnosti
JB

J39i56r44i 48B81o14r

31. 10. 2018 19:06

Žádný zimní čas není.Je to normální SEČ a v letě se posouvá. Nechápu proč by měl být uzákoněn ten letní pro celý rok.

4 0
možnosti

I10v85o 16Ž79á64č13e32k

31. 10. 2018 18:59

Hodiny mají ukazovat tolik, kolik je. Tedy aby slunce bylo v nadhlavníku přibližně ve 12. Tak byly hodiny vymyšleny a to je jejich účel. Protože zeměkoule se otáčí pořád stejně bez ohledu na to, jak my si usmyslíme šoupat s ručičkami. Jak si uspořádáme svůj denní režim, to je naše věc.

8 1
možnosti
Foto

I76v68a36n 69V80e10s53e61l78ý

31. 10. 2018 18:16

Když se tady v diskusích zmíním, že bych ponechal střídání tak mi zastánci jeho zrušení doporučují vstávat v létě o hodinu dříve abych to měl stejné jako při střídání. Jenže já zde nežiji sám a je toho mnoho na co jsem vázaný a to má svoje časové rozvrhy. Mě to doporučují leč sami to nejsou ochotni strpět při letním čase a tak dlouho volali po jeho zrušení až se jim to asi podaří. Jsem zvědav za jak dlouho začnou poukazovat jiní na to, že jim nevyhovuje jen jeden čas celý rok a říkat, že střídání bylo lepší.

Jinak souhlasím s autorem, že jistý posun u změny by možná byl rozumný, ale nemyslím ten jarní ( cca týden po rovnodennosti), myslím že posunout podzimní změnu na konec září by bylo lepší a bylo by to opět cca s rovnodenností. Těch sedm měsíců to být nemusí, stačilo by zmíněné období měsíců šesti.

1 0
možnosti

Díváte se na to technicky. Pohled biologa je v tom, že aktivitu člověka startuje sluneční svit, ať chceme nebo nechceme. Proto všem především vadí ten skok času na jaře, kdy již vstáváme do světla a skokem času opět vstáváme do tmy. Než takovýto skok k horšímu je lepší postupné zvykání na jaře na delší den a na podzim na kratší den bez časového skoku. Tedy lepší je trvalý středoevropský čas! :-)

6 1
možnosti
MK

Myslím si, že půjde o běžné politické hádky, během kterých uvidíme i mnohá skvělá řečnická vystoupení.

A nakonec všichni stáhnou uši a z ekonomických důvodů se to udělá stejně jako to bude v Německu.

0 1
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!