Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LT

L81u35d28ě35k 11T10o85n10d39r

27. 11. 2018 16:38

Pane Šimgu, proč zmizely opdpovědi, které mi včera pan Berrezouga napsal na mé otázky? Proč?

0 0
možnosti

Zeptejte se adminů. Já je nečetl. :-)

0 0
možnosti
LT

L44u97d50ě68k 66T48o58n69d14r

26. 11. 2018 22:59

Pane Šimku opravte chybu v příjmení pana BerrezouGy. Byl jste na to už upozorněn, takže si prosím udělejte čas. Jinak by to bylo vnímáno jako vaše trapnost a výraz neuctivosti vůči panu Berrezougovi.

Pak tento můj příspěvek smažte.

0 0
možnosti
LT

L36u83d33ě20k 54T71o95n50d57r

26. 11. 2018 17:51

Veškerá budoucnost stojí na odpovědi na jedinou otázku: "Je možné islám reformovat?" Ano nebo ne? Jestli ne, tak bude trvalou hrozbou, bez ohledu na to kolik hodných a inteligentních muslimských "Berrezougů" bude.

Doporučuji všem se zamyslet nad argumenty Billa Warnera v pětiminutovém videu:

anglicky: https://www.youtube.com/watch?v=H6kWrI0V0LQ

s českými titulky (pd 0,25): https://www.youtube.com/watch?v=JUtl-UNBcd0

0 1
možnosti
Foto

Dobrý večer pane Tondre,

Jak se máte? Myslím, že jsem Vám už na tuto otázku odpovídal - reforma islámu pro mě znamená pochopit koránský text v jeho původním znění bez pozdních vlivů, vymyšlené tradice včetně biografie psané několik století poté od oponentů víc než skutečných učedníků a zakázat jednou provždy islámskou legislativu, která v 90 % protiřečí i koránskému textu, a to je pro mě filologická revize než "reforma", a to se musí odehrávat v islámském světě ve svém kulturním prostředí, ale k tomu je potřeba jak politická tak ekonomická stabilita, jelikož duchovní život jde ruku v ruce s vyspělostí kultury.

Problém je buď netrpělivost, jelikož taková práce je monumentální a na několik generací, anebo nedůvěra, pokud mluvíme o evropském prostředí, a tím je podkopávána vědomě či nevědomě jakoukoliv snaha, byť nepatrná věci zlepšit či otevřít normální, ale fundovaný dialog. Nemluvě o dehonestaci a diskreditaci, které nakonec nutí i rozumného člověka to vzdát a nechat to na ostatních, kteří na to ani nejsou kvalifikovaní a bohužel mají podporu jak vladních, tak nevládních organizací. Tak nakonec o jaké reformě mluvíme, když nikdo nechce, aby vznikla, protože je pohodlnější žít ve své bublině, že jediný já jsem spasený a všichni ostatní zatracení a jediný já jsem dobrý a všichni ostatní jsou zlý? Jestli někdo chce žít v pohodlí, že dvě miliardy lidí z jedné či druhé strany jsou buď zlí, nebo dobří, tak by každý měl začít u sebe..

A prosím Vás, nejsem hodný, jak mi jednou řekla moje česká profesorka, Hatem, nebuď hodný, jelikož hodný znamená blbý, ale buď dobrý, jelikož dobrý člověk zná podstaty, rozezná rozdíly a může vědomě páchat jak zlo, tak dobro. Být dobrým člověkem je vědomá volba zlo nepáchat a neustálé snažení a sebereflexe. Jinak když je člověk hodný, tak se snadno nechá napálit a stačí mu málo, aby se stal zlým člověkem, aniž by si to uvědomil, jelikož reaguje pudově a v tom je ten rozdíl.

Přeji Vám hezký večer, Hatem

2 0
možnosti
MK

Polemika by byla na mnoho stran, pana Hatema jsem osobně poznal a troufám si tvrdit, že je výjimečný, značně sečtělý muslim, ne jako čtyřlístek, ale pětilístek v jeteli.

P.S.

Trapné je, že jste neopsal správně jméno - a také následně neopravil. Asi jste zaneprázdněn jinak.

1 0
možnosti
JN

Takže zkráceně, my ateisté jsme hrozbou, že naší vinou dojde k islamizaci evropy.

0 0
možnosti

Samozřejmě! Odmítli jste Boha Ježíše Krista, proto budete ochotně přijímat Boha Mohamedova. :-)

0 0
možnosti
Foto

J97i58ř68í 86K30i92n73d40l

25. 11. 2018 23:45

Od 7 století je snaha vést diskuzi s islámem. Pokud islám má v koránu zakotvenou nenávist k Židům a všem co nevěří v Alláha a pokud bude v Arabských zemí se do dětí cpát džihát, tak domluva je těžká. Které náboženství ve světě je schopno poslat své vlastní dítě a smrt .

0 0
možnosti

Přečtěte si laskavě i můj odkaz na článek Hatema Berrezougy!

0 0
možnosti
Foto

Dobrý večer pane Šimku,

Děkuji Vám za Váš článek, který mě upřímně potěšil a to z důvodu, že představuje pozitivní odezvu, že se někdo opravdu snaží chápat a komunikovat, jelikož to považuji za jedinou cestu v našem globalizovaném světě. Je nesmysl soutěžit o jedinou "Pravdu", hlavně když jsme tak odlišní, různorodí, ale zároveň nás pojí základní podstaty. Revize a sebereflexe jsou nutnost v dnešním světě, nic není tak "zlé" ani tak "dobré" a myslím, že jako v symfonickém orchestru můžeme usilovat o soulad svých tónů, i když každý hraje na jiný nástroj, dirigent je jen jeden, byť je tady neviditelný a chápán každým z nás jinak. A nespočívá ta skutečná výzva a dosažení skutečné krásy právě v tom, než odstranit druhého nebo ho změnit ke svému obrazu, ať už to pochází od kohokoliv z nás..?

Přeji Vám krásný večer, Hatem

5 0
možnosti
PS

P88e44t64r 30S20k45á39c89e55l

26. 11. 2018 1:13

Ve Vašem orchestru jsou rozdány úplně jiné noty, tohle Vám uniklo. A tak si hrajte svoje melodii, ale nevnucujte ji jiným, hrajícím podle jiných not. Např. z Bible.

0 1
možnosti
Foto

To jméno je BerrezouGa.

2 0
možnosti
Foto

Přečetl jsem si také doporučený blog, Bohumíre. Děkuji za avízo, jinak by mi asi utekl, protože některé dny jsem tu jen sporadicky. Myslím, že v tom textu Hatema Berezougy je kus poctivého přemýšlení. Také nejsem odborníkem na islám a nerozumím řadě jeho detailů a různých variant. Ale opravdu vážně se kloním k názorům lidí, konkrétně z katolického prostředí, kteří se mezináboženským dialogem zabývají. Například k náhledům Tomáše Halíka.

3 2
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!