Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Karel Havlíček Borovský:

Bože milý - jsi-li?

Chraň duši mou, mám-li jakou.

A to tento pán studoval na kněze a věrouku znal asi mnohem lépe, než všichni zdejší věřící. Buddhisté se od Boha klidně obejdou a jsou také živi. Protože Bůh představuje takovou psychickou berličku - když se nedaří, vymlouváme se na Jeho vůli. Místo, abychom pátrali sami u sebe. Upínáme se k němu, místo abychom se upnuli sami k sobě a ke svým přátelům.

A to, co je základem naší kultury, je stejně pouze dílem lidí - moudrých, statečných a dobrých.

Věřit mohu jen tomu, co opravdu existuje a o čem jsem se mohl přesvědčit - je to třeba láska, přátelství a dobro, jehož je v každém z nás aspoň kousek.

A který Bůh je lepší - Hospodin nebo Alláh? Toť otázka!

1 1
možnosti

Podle Vás je Bůh jen berličkou pro nesamostatné a chromé lidi. Ano, někdy je k tomu Bůh zneužíván. Bývá to takový pověrčivý vztah neurotika. Silný jedinec s Bohem vede dialog, modlitbu, kontemplaci.

Bůh je jeden. A vůbec Mu zjevně nezáleží na tom, jak Ho pojmenuji. Pro nevěřící je typické, že mluví o různých Bozích.

Pro věřícího je Bůh důvěrně známou existující Osobou. Pokud si postavíte axiom "Bůh není", pak se těžko můžete domluvit! :-)

0 1
možnosti

"Církve budou muset provést revizi své věrouky, pak teprve bude možný skutečný ekumenismus a život věřícího bude přijatelný i pro současné skeptiky"

My ateisté většinou nepřijímáme náboženství ne kvůli tomu co učí, ale že to co učí je nepodložené. Tady jakákoli "revize" církvi nepomůže

0 0
možnosti

Věřící stojí na poznání axiomu "Bůh je". Nevěřící má axiom "Bůh není". Rozhovor pod těmito rozdílnými axiomy zjevně asi není možný!

Když hudbě nerozumím, nudí mne, nemohu ji pochopit a budu trvrdit, že je absolutně zbytečná... A o labužnících hudby budu tvrdit, že svůj zájem o hudbu jen předstírají. Podobný problém má člověk ve vztahu k Bohu. :-)

1 0
možnosti
Foto

R^ Krásně jste to napsal, Bohumíre. Celoživotní cesta...R^

Velice zajímavé je i to, že člověk někdy prožije tohle drama ve zkratce za jeden den celé, s jeho výškami a hlubinami.. Zrovna dnes se mi chce napsat přesně o tom báseň. A nebudu na ni spěchat, nechám myšlenku ještě uzrát.

Určitě znáte knihu svatého Augustina Vyznání a nechci si v žádném případě hrát na toho, kdo ji "připomíná" nebo "doporučuje". Jenom se chci podělit o svůj dojem, který z ní mám. Je strhující. Přestože byla napsána kdysi před šestnácti sty lety, je její sdělení jako šité po lidi dnešní doby. Vystihuje to, co se odehrává v našem nitru.

Moc zdravím.

1 1
možnosti

Marku, můj život byl velmi kuriózní, zajímavý a plný zvratů, hledání a nacházení. Možná by bylo dobré ten můj zvláštní životopis sepsat. Možná by se i čtenář našel. Mám neobvyklé zážitky. To běžně každý nemá. Včetně kontaktů s ruskými agenty a agentkami. Neobyčejné zážitky! Jedna dívčina se do mne tak zamilovala, že porušila konspiraci a musela být proto přeložena. Ale hlavně zajímavý by byl můj zápas s Bohem, který mne nezaslouženě celým mým nevděčným životem provázel. Někdy tak o tom přemýšlím, sepsat to k poučení druhých. Zatím na to nemám čas. :-)

1 0
možnosti

Tak mě napadá, že nám nevěřícím a pochybujícím dal srozumitelnou odpověď Bolek Polívka ve filmu Dědictví.

Koho nepřesvědčíl on, u toho nepochodí ani nikdo jiný.

0 0
možnosti

Váš dědeček byl zajísté velmi rozumný pán.

To můj tatík uvažoval podobně. Ale ten se obešel bez kněze i při svatbě a pohřbu. Pokud jde o svatbu, soudím podle fotek, osobně jsem u toho ještě nemohl být. Pokud jde o pohřeb, tím jsem si jist.

Ale on člověk nemusí mít kněze na vlastní svatbě či pohřbu. Já jsem se za život octl na mnoha svatbách i pohřbech s církevním obřadem. A ač sám nejsem pokřtěn, několikrát jsem v čele průvodu nesl křížek. Prý je to starý zvyk, že křížek nese chalpec z rodiny. Pravda ale je, že z dědiny na hřbitov to byly tři kilometry a ministrantovi by museli zaplatit. Ale nějak jsem to zvládl a věřím, že panáček byl s mým výkonem spokojen.

0 0
možnosti
Foto

Chudáci Židé, kteří věři v Boha a dodržují většinu příkazů z Bible. Pak nechápu, proč je mezi Židy nejvíce nositelů Nobelových cen na světě, když věří v něco tak zpátečnického a stejně i po obdržení Nobelovy ceny, není jejich víra otřesena. Stejně tak nechápu, proč u nás tolik lékařů světově známých je věřící, proč tolik vědců věří v Boha a to i ti, kteří zkoumají vesmír. Oni říkají, že tomto světě existuje život a pohyb, změna, vznikání a zanikání. Všechno, co se pohybuje, muselo být nejdříve nějakou silou do pohybu uvedeno. Kdo to všechno tedy uvedl do pohybu? Ať se podíváme na cokoliv: na přírodu, na stavbu rostlin, na chování zvířat, všude rozeznáváme tolik plánování, inteligence a rozumu, že prostě musíme předpokládat inteligentního Stvořitele.

2 0
možnosti

Tou poslední (misionářskou) větou nadřazujete křesťany nad všechny ostatní. To od vás není hezké.:-)

1 1
možnosti

Nemusí se Vám to líbit, ale lepší cestu neznáte, že?

0 1
možnosti

Na křesťanech závisí budoucnost světa, zda tu bude Boží království nebo peklo. „Jděte a učte všechny národy!“

Sentinelce bych raději vynechala;-)

0 1
možnosti

Protože se máme tak dobře a Boha nepotřebujeme ?

0 0
možnosti

Protože jsme většinou pověrčiví a o Boha se zajímáne, jen když je nám zle. :-)

0 0
možnosti

Pri cteni vaseho clanku jsem nabyla dojmu, ze jste ztratil pul zivota zbytecnym hledanim. Pritom staci se povazovat za soucast vesmiru, ktery nas obklopuje. Chapu, ze nekdo potrebuje v zivote magii viry a je ochotny se citit hrisnikem a za sve hrichy pykat. Ja jsem viru nezila dobre a okamzik, kdy jsem si uvedomila, ze uz neverim, ze jsem se zbavila toho Velkeho bratra, s kterym nas farari strasili, ten okamzik byl okamzikem cisteho stesti. Uz od osmnacti let mi vira nikdy nechybela. Prave naopak, nemohu se nabazit svobody.

1 1
možnosti
Foto

Pan Šimek se zmínil o DARU víry. To není totéž jako stát se věřícím. Ten dar není od farářů ani od žádného člověka. To není jako vyzvednout si balíček na poště. Může to být i velmi silný a nezapomenutelný prožitek. Může to být i provázeno slovem dohoda. A může to být tak překvapivé a nečekané, že člověk může i pochybovat o tom, co se mu to vlastně děje. A aby ztratil pochybnosti, může mu být poskytnut i další důkaz. Například mu může být sděleno něco, co se stane třeba až za nějaký čas. Existence Boha tedy není pouhým konstruktem. Konstruktem jsou jakoby racionální argumenty domněle vyvracející důvody v Boha věřit.

3 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS