Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IA

Včera jsem o takových věcech přemýšlela, když jsem si četla dějiny antických společností. Příchod Ježíše Krista byla skutečně naděje na obrat a záchranu před těmi šílenostmi mezi Římany a Židy. Spoustu věcí se nemuselo ani tehdy, ani do budoucna stát, kdyby dokázali Římané myslet, alespoň na nějakou chvíli. A Židé přestali nenávidět. Mně se to zdá tak hrozně tristní, když čtu Flaviovo dílo o Válce židovské, protože si to všechno dokážu představit na pozadí Římských dějin. A pak, jak pokračovali křesťané.

1 0
možnosti
JL

Slovo "moudrý" opravdu nesedí. Je to jen projev vlastní ješitnosti. Spíš bychom se měli jmenovat "člověk bláznivý" nebo tak nějak...moudří jsou spíše živočichové, co nemyslí.

0 0
možnosti

sapientia = moudrost :-)

0 0
možnosti
Foto

Žádný mix, naše negativní stránky jsou pokračováním našich stránek pozitivních. Čeho je moc, toho je příliš.

0 1
možnosti
PK

Komunisti jsou ze hry a hybridním válkám jedinec nezabrání, takže zbývá jen konstatovat, že lidstvo je množina všech jedinců druhu Homo sapiens, z nichž dvě třetiny nic nedělají a zbývající třetina pije kávu. (DCH)

1 1
možnosti
Foto

I Ježíš zapochyboval. ,,Otče, proč jsi mne opustil"? A to byl JEHO synem. A člověk? Jako motivace lidského ,,činění" jsou uváděny tři důvody. Majetek, moc, sex. Kdo nemá skrupule, vždy půjde po moci, neb pak to další není problémem získat a ,,užít". I si. Ale to neplatí toliko pro jedince ,,člověčího rodu". Velikou motivací je i strach. Strach je i nástrojem. Mocných. I církví. A přitom jde ,,jen" o ,,prostý pud". Pud sebezáchovy. I těch mocných. Ale i ten může vést až k ,,sebezničení".

2 0
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!