Diskuse

O duši

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IA

Fajn článek, pane doktore. Já se držím teorií o duši, jak je vypracoval Aristoteles, Platón a Augustin Aurelius. Tito pánové mi dali kdysi křídla a otevřeli brány do světa myšlení o tom co je stát, co je spravedlnost, co je Bůh, co je láska a štěstí. A to mi stačí. V

0 0
možnosti

Dík za diskusi!

Když já už jsem takový, že se logickými stavbami filosofů a teologů nespokojím. Já si na ty pojmy musím osobně sáhnout. Dá-li Bůh, tak těch pojmů, na které si osobně sáhnu, bude víc! :-)

0 0
možnosti
JR

J87a18n 44R36á58ž

20. 1. 2020 13:39

Hezká úvaha o duši a jejích projevů.

Přidám materialistickou úvahu a nechávám na čtenáři, co si o tomto myslí: Doktor Duncan MacDougall z amerického Massachusetts se zajímal dlouhou dobu o problematiku lidské duše. Chtěl si ověřit existenci, nebo případnou neexistenci, lidské duše v těle a určit i to, zda odchod lidské duše z těla se projeví nějakou změnou. Proto se rozhodl se svým týmem zaexperimentovat. Zvážil dvacet umírajících pacientů a údaje si pečlivě zapsal. Poté je zvážil ihned po jejich smrti a výsledky všechny překvapily.

Lékaři sice už dávno zjistili že v momentě smrti člověka klesá tělesná váha, ale nezkoumalo se proč. Nejedná se o žádný zásadní pokles, nicméně zaznamenat ho lze. McDougall chtěl prokázat, že úbytek váhy je konstantou a tou je váha duše. Z mnohokráte opakovaných pokusů dovodil závěr, že úbytek váhy v momentě smrti je vždy stejný a činí jasných 21 gramů. Tento experiment se opakoval mnohokrát, celých šest let za sebou, než se vědci podílející se na těchto pokusech odhodlali s tímto zjištěním vyjít na světlo světa. Podle vědců neexistuje žádné jiné vysvětlení, než to, že 21 gramů je přesná hmotnost lidské duše. Nebo je nepatrný úbytek váhy způsoben něčím jiným? Zatím se jiné vysvětlení nenašlo!

0 0
možnosti

Trochu absurdní experiment! Jak můžete vážit něco, co neváží nic? :-)

1 0
možnosti
PC

Duše = Ego?8-o Freud nebyl zdaleka tak důsledný jako např. C.G.Jung, který šel v bádání o lidské psyché daleko dále, a proto ho Freud poté víceméně zavrhl jako ostatně všechny své oponenty.

1 1
možnosti

A racionální zdůvodnění svých tezí nemáte? :-)

1 0
možnosti
Foto

Otázkou na pomezí teologie a přírodních věd je, co vlastně ta duše dělá nad rámec toho, co vykonává neuronová síť našeho mozku.

0 0
možnosti
JS

Řekl bych, že jedno bez druhého nemůže fungovat. Současná věda například většinově předpokládá, že život je založen na nějakém fyzikálně-chemickém principu. Jenže zatímco pomalu pronikáme do kvantového světa, odpověď na otázku, co způsobuje, že je živá hmota živá, se pořád posouvá z dosahu našeho zraku. Je to jako hledat odpověď na otázku, proč milujeme i lidi, kteří již dávno zemřeli. Pokud je láska pouhým produktem evoluce, proč pokračuje doslova až za hrob? Víra tu odpověď poskytuje, věda nikoli.

3 0
možnosti
JS

Velice zajímavá úvaha R^

0 0
možnosti
MB

Duše nepochybně existuje, sám jsem zjistil, že minimálně v trojím provedení ! Chlapecky, již na svém dětském kole Pionýr - opravu řešil soubor Velo i se záplatami. Otec s kaprem a já žasl nad rybí, duší. Pořád jsem si dětsky nemohl srovnat, proč je "Rybí svátek - Dušiček" ? No a pak ti hromští staří Řekové ! Člověk se skládá z těla a duše ! Začal jsem tedy pečovat o tělo své. Potupně přišel na to, že i o Duši, je třeba dbát ! Pravda, zjistil jsem, že mnozí lidé přešli na technologie moderní - Sami jaksi celý život - Jezdí na bezdušových pneumatikách ! Jsem klasik, pak se držím tradic - Duše existuje ! Je třeba ji opečovávat a jezdit s ní denně ... !

Jak bezvadný text J. Dědečka = "Chtěl jsem si koupit dvacet deka duše,

pár kousků pravdy, litr svědomí - Leč prodavačka odvětila suše - Jak jsou ty lidi dneska pitomí" ! Tvrdí, že Duše, neexistuje ! Netřeba nic kupovat a hlavně ani prodávat - Nechte V. Mišíka zívat - Máme ji všichni a pečujme o ni ! ... :-)

1 0
možnosti
DH

Předmětem zájmu teologie je spása člověka, jeho záchrana před naprogramovaným sebezničením.

Zdroj: https://bohumirsimek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=742873

Jsme-li naprogramováni, k sebezničení tak s tím patrně stejně nic nenaděláme, a musíme to tak s pokorou brát.

A pokud nás kdosi stvořil a takto naprogramoval, neměli bychom hledat nějakého "hackera", který by nás přeprogramoval a zasáhl a zničil práci našeho nejvyššího programátora.

1 0
možnosti
DH

Z toho se jaksi logicky nechá odvodit, ba dokonce i vyplývá, že teolozi se vlastně snaží narušit a bojkotovat myšlenky a smysl práce našeho Stvořitele.

1 1
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!