Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pane doktore Šimku, jsem na tom podobně jako vy. Dva důchodci s hruba stejným měsíčním příjmem žijící v rodinném domku. Nestěžujeme si.

0 0
možnosti

My už si také dávno nestěžujeme. Člověk musí být skromný přiměřeně svým příjmům. Topíme dřívím, na těch kamnech také vaříme, vajíčka máme svoje, zeleninu máme svoji, ovoce máme svoje a občas někdo něco přinese, když má nadbytek. :-)

0 0
možnosti

Pane doktore Šimku, co jste chtěl, to máte.

Že by už i lékaři si stěžovali na výši penze ? To jste opravdu přehnal !

Co mají říkat ti, co mají fyzicky sedřené tělo při minimálních platech, které dostávali pod vládou ODS ?

Klidně věřte dál Fialově vládě.

Kde chybí rozum, zůstává už jen ta víra !

;-(

2 3
možnosti

Opravdu se domníváte, že údajně bídnou penzi zavinila Fialova vláda?,,,;-D,,,

1 0
možnosti

Moje bohatství je to, že zvládám vyjít i s nízkým důchodem a nehroutím se. Tak mě naučili rodiče, děda a jejich životní zkušenosti.:-)

5 0
možnosti

K té vaší poslední větě jen ono staré a pravdivé. Sliby se slibují, blázni se radují. Tak se spoléhejte.

1 2
možnosti

Pane autore,

je asi velký rozdíl žít ze dvou důchodů (a to ještě ve vašem případě jistě ne podprůměrných!), nebo jen z důchodu jednoho (vdovci, rozveden atd.)... Případně z jednoho platu lidí v produktivním věku, natož pak starajících se ještě o své nedospělé děti.

Vy ale mezi ani jedny z nich nepatříte. Přesto však podprahově z vašeho blogu cítím jakýsi stesk a lkaní, i když ne přímo vyjádřené.

Jsem zvědav, jak bude na Váš blog reagovat vaše skupina, která má ve všem "vždy jasno". Ta skupina, která odsuzuje a hází do jednoho pytle všechny a vysmívá se všem výše uvedeným, kteří se skutečně (na rozdíl od vás) dostali nikoli svou vlastní vinou do finanční nepohody, ba přímo krize. Vaše skupina, jak jistě víte, považuje tyto výše zmíněné lidi za neschopné s opakovaným argumentem, že si prý mohli dříve našetřit, a ne nyní natahovat ruce ke státu. Jaképak stanovisko asi zaujme k vám?

1 1
možnosti

Stesk a lkaní určitě ne. A tady nic podprahového, myslím není. Nedostatek informací a a nevědomost o tom, co se vlastně ve světě, v Evropě či u nás děje, mylné hodnocení krize na Ukrajině soustředěné na oběti, to je důvod nesouhlasu s těmi, kteří alespoň tuší následky toho, co se děje.

0 1
možnosti

Ale pane doktore, bydlíte ve svém, máte dva důchody, přičemž ten váš určitě nebude patřit k průměrným, a doufáte, že vás stát nenechá padnout? To si snad děláte srandu, ne? My žijeme ze dvou průměrných důchodů a jediný dopad současné inflační a energetické krize, který pociťujeme, je ten, že ušetříme méně, než předtím. A žijeme úplně stejně, nijak se neomezujeme.:-)

6 1
možnosti

Netuším, jaké jsou Vaše představy o středních důchodech. My máme 37 tisíc korun měsíčně pro dvě osoby. Nestěžuji si. Jsou na tom hůř. Ale také jsem po Listopadu nějaký čas pobíral peníze pro chudé! :-)

1 0
možnosti

Pame doktore, jste snad jediný z opačného názorového tábora, kterého si vážím. Nikdy, co pamatuji, jste nebyl agresivní, nikdy jste nikoho nedehonestoval a jste ve svých názorech poctivý. Nikdo si nevšímá skutečnosti, že jste dosáhl toho, čeho málokdo, vyrovnanost a spokojenost, ač nejste člověk bohatý materiálními statky, jakkoli je to relativní pojem v tom smyslu, že každý člověk pod tím pojmem vidí něco jiného. A Váš článek není moralizující, ale prostě vypovídá o Vás, jako o slušném a poctivém člověku. Vlastně všechny reakce na Vás jsou defakto neadekvátní. A to přes to, že reagujete na onu diskusi stran důchodců a jejich postavení či situace. Nepaušalizujete, jako ostatní z Vašeho názorového břehu.

2 2
možnosti

Mně ale často mínusuje a to nejsem žádný demagog, jen mám věk a trochu zkušeností. Nezlobte se, ale mně připadají názory pana doktora jako dost naivní.

4 1
možnosti
Foto

,,Jsem bohatý důchodce";-) Raději se moc nechlubte, atˇVám jiní, a nejen důchodci, nezávidí;-D

0 0
možnosti
Foto

R55o11m42a75n 16K37o56z94e95l

10. 12. 2022 9:43

Ještě by to chtělo oprášit pravicový výrok Vlastimila Tlustého "Každý občan bude za naší vlády zajištěn od narození až do smrti":-)

1 0
možnosti

Chcete říci, že Vlastimil Tlustý byl špatný pravičák? :-)

0 0
možnosti
Foto

Protože jsem mezi důchodci, tak vím, že dvakrát ročně tráví dovolenou v zahraničí, někteří jsou v klubu důchodců na který město přispívá a jezdí dvakrát do měsíce na zájezdy, které stojí pár kaček a je o zájezdy takový zájem, že ne na všechny se dostane a inflace je nedrtí.

0 5
možnosti

P26a43v89e52l 22R96y33š69k97a

10. 12. 2022 10:26

Podle sebe soudím tebe?

0 0
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!