Bohumír Šimek

Pohrdáme lékaři?

Evropská unie svojí legislativou již desetiletí usiluje o to, aby lékaři nebyli nadměrně přetěžováni. Proto západní Evropa systematicky dělala nábory nových lékařů ve východní Evropě. Češi reagovali po svém!

16.9.2023 v 15:55 | Karma článku: 38.78 | Přečteno: 4620 | Diskuse

Bohumír Šimek

Důchodová reforma

Na průběžný systém financování stát peníze nemá a mít nebude. Prý si máme na slušnou penzi našetřit dva a půl milionu korun, pokud chceme prožít dobře důchodový věk. A kde je mám vzít?

6.9.2023 v 10:26 | Karma článku: 19.11 | Přečteno: 940 | Diskuse

Bohumír Šimek

Jevgenij Prigožin

Spadnul s letadlem s nebe. Snad. Nikdo nic neví určitě, všichni jen spekulují. Ani tajné služby ve světě nic neví. Jedině Vladimír Vladimírovič Putin kondoloval jeho pozůstalým k jeho smrti. On ví?

25.8.2023 v 11:21 | Karma článku: 37.51 | Přečteno: 5244 | Diskuse

Bohumír Šimek

Epilog – Vážení přátelé a nepřátelé!

Já jsem se narodil za druhé světové války, kdy ještě dozníval smysl pro čest, opravdovost, poctivost, spravedlnost a lidskou důstojnost. Během mého života došlo ke zvláštnímu pokroku naší společnosti.

3.8.2023 v 18:40 | Karma článku: 31.88 | Přečteno: 1145 | Diskuse

Bohumír Šimek

Zdravotní péče bez personálu?

Nejsou lékaři, nejsou sestry. Ale nejsou ani dělníci v továrnách! Kde jsou ti pracující občané? Když stát rozdává peníze, občanů s nataženýma rukama je dost. Položme si otázku, kde se stala po Listopadu chyba?

30.6.2023 v 18:05 | Karma článku: 36.34 | Přečteno: 4747 | Diskuse

Bohumír Šimek

Svoboda a otroctví

Co nás osvobozuje a co nás vede do otroctví? Otázka je i dnes, v době Putinovy genocidy na Ukrajině, znovu aktuální. Již ve čtvrtém století biskup Augustin prohlásil: „Miluj a dělej, co chceš!“ Platí to i dnes?

27.5.2023 v 23:16 | Karma článku: 12.99 | Přečteno: 313 | Diskuse

Bohumír Šimek

Demokracie a anarchie

Od Listopadu se naše společnost ideově rozdělila na dvě části, které poslední dobou ztrácí svoje ideologie a proměňují se ve dvě antagonistické skupiny, které spolu nekomunikují a přesto tvrdě zápasí o svoji moc. Proč?

13.5.2023 v 23:27 | Karma článku: 15.73 | Přečteno: 472 | Diskuse

Bohumír Šimek

Přežijeme bez Boha?

Svatá církev katolická uvízla ve starozákonní době soudců, pokud udržovala svůj lid strachem z přísného Soudce, který tvrdě trestá neposlušného a nepoddajného člověka. A člověk si zvykl na ovládání strachem.

28.4.2023 v 18:55 | Karma článku: 14.87 | Přečteno: 300 | Diskuse

Bohumír Šimek

Hledáš Boha?

Hledej! Ale poctivě! Je mezi námi řada lidí, kteří si myslí, že jen oni znají Pravdu a Boha, že všichni ostatní se mýlí, že je musí přesvědčit o svém poznání za každou cenu, i za cenu smrti. Jak je to právě dnes aktuální!

6.4.2023 v 13:45 | Karma článku: 16.84 | Přečteno: 307 | Diskuse

Bohumír Šimek

Co je to trolling?

Pro závažnost tématu a příliš velikou zdejší kohortu proruských trollů rozbíjejících diskuse, neotevírám diskusi a všem, kteří články bez diskuse nečtou, se omlouvám předem. Ale příspěvky bez věcné diskuse opravdu nemají smysl!

20.2.2023 v 21:07 | Karma článku: 19.00 | Přečteno: 403 |

Bohumír Šimek

Mee too

Jsem trochu slabší v angličtině, ale přiznám se, že tato slova jsem si zpočátku překládal „Mně také!“ „Já chci také!“, ale vůbec jsem netušil, že někomu může jít o pravý opak. Jsem ze staré školy!

16.2.2023 v 11:16 | Karma článku: 23.98 | Přečteno: 1007 | Diskuse

Bohumír Šimek

Pražské Jezulátko

Zkusme se podívat skrze něj do nitra prezidentských kandidátů generála Petra Pavla a majitele největší populistické strany “ANO, bude líp“ a zhodnoťme budoucnost naší země i kandidátů.

11.2.2023 v 20:36 | Karma článku: 24.73 | Přečteno: 667 | Diskuse

Bohumír Šimek

Milovaná česká vlasti!

Teprve s koncem politiky Klause, Zemana a Babiše může skončit postsovětská éra lží a nenávisti pod dohledem ruských tajných služeb, a můžeme se otevřít pravdě, lásce, demokracii, občanským svobodám a právnímu státu.

2.2.2023 v 17:03 | Karma článku: 23.81 | Přečteno: 723 | Diskuse

Bohumír Šimek

Petr nebo Pavel?

Zkusme si posoudit, jakého prezidenta potřebujeme, co je skutečnou náplní jeho práce, v čem může být naší České republice prospěšný. Jeho politika musí být transparentní bez jakéhokoliv stranictví a politikaření.

17.1.2023 v 13:24 | Karma článku: 18.16 | Přečteno: 531 | Diskuse

Bohumír Šimek

Volba prezidenta

Je přímá volba lepší? Jaké jsou rozdíly mezi volbou přímou a volbou přes parlament? Jaké jsou přínosy a rizika přímé volby? Pokusme se to objektivně zhodnotit, abychom do volby prezidenta lépe viděli.

11.1.2023 v 21:54 | Karma článku: 11.12 | Přečteno: 272 | Diskuse

Bohumír Šimek

Volíme prezidenta

Volím jen prezidenta reprezentativního, slušného, pravdomluvného, který usiluje o právní stát, ctí Ústavu a demokratickou dělbu moci, usiluje o občanské svobody, liberální demokracii, a který má rád lidi.

8.1.2023 v 17:45 | Karma článku: 17.85 | Přečteno: 632 | Diskuse

Bohumír Šimek

Vánoce – svátky Lásky

Křesťanský biblický narativ o narození Ježíška jsme zařadili mezi pohádky a každý si slavíme Vánoce po svém. Někdo v rodině, někdo v hospodě, někdo na horách, někdo přejídáním a opíjením.

22.12.2022 v 20:40 | Karma článku: 14.10 | Přečteno: 290 | Diskuse

Bohumír Šimek

Jsem bohatý důchodce

Když jsem pracoval, neměl jsem peníze na přestavbu domu, na kterou jsem si musel půjčovat. Když jsem šel do důchodu a pracoval dál, měl jsem důchod a příjem z práce a měl jsem na přestavbu starého domu.

9.12.2022 v 23:13 | Karma článku: 25.79 | Přečteno: 1143 | Diskuse

Bohumír Šimek

17/11-1989 – Jak to bylo doopravdy?

Od Listopadu zde bují zápas mezi liberální demokracií a nejrůznějšími antidemokraty s alternativním desinformačním myšlením a rádobyvlastenci, kteří zrazují naši vlast. Kde se vzal politický byznys a korupce?

19.11.2022 v 20:34 | Karma článku: 18.75 | Přečteno: 684 | Diskuse

Bohumír Šimek

Jak jsem se stal mafiánem

Před deseti lety mi došla obžaloba od prokurátorky na organizovaný zločinu z Ústí nad Labem. To bylo pro mne zcela nepochopitelné, tak jsem obálku hodil rovnou do koše, aniž bych ji otevřel.

30.10.2022 v 22:39 | Karma článku: 18.94 | Přečteno: 669 | Diskuse
Počet článků 636 Celková karma 28.44 Průměrná čtenost 1080

Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!