Pondělí 3. října 2022, svátek má Bohumil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 3. října 2022 Bohumil

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M33a37r32t45i46n65a 71M82o54u49d75r90á 7780193926609

Kdyby Bůh byl, neexistovaly by zdravotní pojišťovny ;-)

+2/−2
19.4.2019 11:14
Foto

J30a49r21o41s94l91a68v 87C58h49u86d59á10č54e57k 7554545506605

No jo, Martino. Bůh stvořil svět dobře. Pak mu to však začal kazit jakýsi ďábel. To je první známá konspirační teorie. Protože však dle náboženství, vše co jest, stvořil Bůh, tak stvořil i toho ďábla. To stojí i v Bibli, ďábel je anděl padlý. Ten se mu však příliš nepodařil. ;-)

Monoteističtí věřící říkají, že Bůh je věčný. Vždy byl, je a bude. Já však připouštím, ač na něj nevěřím ;-), že také jej někdo musel stvořit. Tím se dostáváme k BohuStvořiteli-1 (čti ... mínus jedna). I jej musel někdo stvořit a máme BohuStvořiteli-2. Atd. Navíc každý z těch BohůStvořitelů stvořil jistě více vesmírů. Tím se dostáváme k paralelním vesmírům známých z moderní kosmologie. Navíc si myslím, že i BohovéStvořitelé někdy umírají. Jinak by v hyperkosmu bylo přebohováno, i když v hyperkosmu je místa velmi a velmi moc. Náš BůhStvořitel již asi zemřel. Náš vesmír, který stvořil, však ještě existuje.

Doufám, že chápete, že vše co jsem právě napsal, jsem myslel velmi vážně. ;-) Vyloučit se to však s jistotou nedá.

Přeji Vám příjemné prožití velikonočních svátků, svátků jara. :-)

+1/−1
19.4.2019 12:17
Foto

B74o19h40u31m59í83r 15Š33i17m69e86k 3841190754454

Broučkové, děláte si srandu. Mám obavu, že vás ta sranda přejde, když se člověk nepřizpůsobí tomu, jak byl stvořen. :-)

+1/−2
19.4.2019 12:47
Foto

J84a14r98o57s38l41a68v 43C85h95u77d22á82č10e91k 7304455386585

;-DR^

+1/0
19.4.2019 12:48
Foto

M28a51r89t27i60n56a 88M67o60u28d71r63á 7760823636699

Já jsem tomu, jak mě Bůh stvořil, zcela přizpůsobena. Vy ne, pane Šimku?

+2/−1
19.4.2019 17:56
Foto

Č52e55s96t21m28í15r 74P53o34l80á71k 9328338256

Posledním věřícím v naší rodině byla kdysi babička z Moravy. Chtěl bych se tedy zeptat některého věřícího co mu ještě může v 21 století víra dát? Neuchylují se k víře pouze lidé, co si v dnešní době neví rady se životem?

+1/−1
19.4.2019 9:45
Foto

B49o50h56u60m56í93r 93Š85i47m11e48k 3731180254244

Přečtěte si můj článeček pozorněji a odpověď na svoje otázky naleznete.

0/−2
19.4.2019 12:49
Foto

B41o11h38u29m39í48r 74Š48i26m39e23k 3761460914784

Pokud jste reagoval jen minusem, tak jste to asi nečetl znovu.

Rozhodně ne! Mezi věřícími jsou též lidé Bohu vděční, silní a přemýšliví. Ale samozřejmě, že se najde dost i těch slabých, kteří potřebují tu berličku v podobě Boha nebo jakékoliv stranické ideologie. Pokud jde o víru těchto lidí, pak jejich víra bývá deformovaná, a je pro ně přínosem se takové představy o Bohu zbavit.

0/−1
20.4.2019 7:11
Foto

J83i66ř43í 44K78i30n17d25l 2368697743657

Vědci říkají v tomto světě existuje život a pohyb, změna, vznikání a zanikání. Všechno, co se pohybuje, muselo být nejdříve nějakou silou do pohybu uvedeno. Kdo to všechno tedy uvedl do pohybu? Nevíme. A ať se podíváme na cokoliv: na přírodu, na stavbu rostlin, na chování zvířat, všude rozeznáváme tolik plánování, inteligence a rozumu.Pro věřícího je Bůh na počátku, pro fyzika na konci veškerého myšlení.“ Max Planck.

0/0
19.4.2019 8:57
Foto

B18o95h72u54m96í58r 38Š92i79m43e12k 3921750734124

Zdá se, že Max Planck nás přesahuje oba. :-)

+1/0
19.4.2019 12:51
Foto

J40a31r43o26s57l92a67v 26L80i39m72a 1465927331

"Faith is belief without evidence" = "Bozi uceni je vira bez evidence"

Tato definace vyjadruje presne jak vira se jevi jednotlivci. Vysvetlovani teto definace je podana panem Chudackem dostatecne. Nebudu opakovat.

0/−1
18.4.2019 23:11
Foto

B84o12h59u63m82í65r 51Š52i83m25e27k 3171980984494

Oponentura je pod jeho příspěvkem.

0/0
19.4.2019 7:12
Foto

J63a49r68o14s28l76a93v 91L52i27m71a 1495787901

Nejsem filosof, pane Simku. Vsak dokazi si uvedomit pri pohledu na svet, jak je postaveny, jake ma zakony. Silnejsi pozira slabsiho v oblasti zivych organismu. Zde bozi laska nezasahuje. U cloveka tento jev muze byt opomijen. Clovek premysli!!!! Vsak neni. V dejinach lidstva zadna laska k bliznimu nenastala. Tedy i clovek poziral toho druheho. (obrazne). Zde Buh vasi podoby, take nezasahoval.

Zde nebudu rozvadet planetu ZEMI a jeji silu proti zivemu organismu. Je dostatecne znama. Zde Buh take nezasahuje. O vesmiru nebudu radeji mluvit. V uceni cirkve, te katolicke, do urcite doby neexistoval. Jen sila mysleni cloveka dokazala zvratit tento trend.

Jen jedna sila podporuje vasi viru. Je to ta sila mysleni cloveka zit ve spolecnosti, ktera ochranuje tento zivot. Mit silu (Boha), ktera nam pomuze hrozby zivota prekonat. Aspon v nasi mysli. Je take nutny v mnoha pripadech, pro dusevni zivot urcitych osob. Pro odpovedi na otazky, ktere jeste neumime odpovedet.

Ma osobni vira je vedena touto moji posledni vetou.

Definice kterou jsem uvedl je znama mnoho let. Vyjadruje presne, jak vira ma byt prijimana. Katolicka obec (take muslimska a dalsi) si vsak ucinila rad v dobe Constantina. Tvrdou rukou vyzadovala verit jeji doktrine. Napachala mnoho zverstva. Jeste dnes se musi ocistovat z lidskych problemu svych knezi. Zde Buh take nezasahoval v obrane tech bezbranych.

Radeji zakoncim svoji uvahu. Poznamkou, ze nikdy nebudu brat (zesmesnovat) viru toho druheho. Verim v silu jedince ve vsech oblastech zivota.

+1/0
19.4.2019 16:27
Foto

B34o22h44u68m94í41r 52Š39i92m18e59k 3861460274984

Pokusím se postupně replikovat.

Pokud tomu dobře rozumím, představujete mi svět, ve kterém požírá jeden druhého. I člověk je v tomto řetězci požírání začleněn. Pak se zjevně podle Vás blíží hodina, kdy vypukne toto vzájemné požírání, protože příroda další ničivou existenci člověka dál neunese. Je to možné. Zvláště, když team Františka Koukolíka mluví o tom, že člověk je naprogramován k sebezničení.

Ježíš Kristus svojí výzvou přinesl člověku cestu, jak toto vzájemné požírání zastavit. Člověk tuto spásu nepřijal. tak si zpečetil svůj osud, jak jej naznačujete, a místo vytváření Božího království přijal za normu sebepožírání.Svoje nepřijetí spásy můžeme svádět na církvení hierarchii, ale to nám v tom asi nepomůže.

Pokud vám rozumím dále dobře, pak vlastně se ztotožňujete s mým poznáním axiomu BŮH JEST, který ovšem si člověk sám vytvořil jako dogma, aby přežil. Podle Vás již prosté vědomí Boha, který člověku pomáhá, dává člověku sílu k přežití. V tom můžete mít pravdu, že toto vědomí pomáhá člověku přežít. Člověk je velmi divné a neprobádané zvíře!

Pak u Vás nacházím větu připomínající pojetí Boha jako "boha mezer", se kterou v článku polemizuji. Odkazujete se na tuto myšlenku slovy: "Má osobní víra je vedena touto mojí poslední větou."

V dnešní době jsme zvyklí na pluralitu názorů a Vy narážíte na historický problém násilného sjednocování víry. Ano, bylo tomu tak a mělo to svůj historický smysl. Ostatně současné drobení názorů přináší člověku neakceschopnost.

Jako červená nit se táhne Vaší replikou, že Vám vadí, že Bůh nezasahuje proti zlu člověka. Tento problém teodicee řeším také ve svém textu.

Dík za diskusi!

0/0
20.4.2019 7:47
Foto

J49i93ř68í 76H27o89r13á42k 5742562890

Taky děti mají své pohádky a my se jim za to nesmějeme.

0/−1
18.4.2019 22:55
Foto

J19a17r46o20s26l72a60v 68H90e15r72d39a 5141175209205

A ty nejlepší a nejhlubší staré pohádky mívají v sobě ukrytá poselství, která pro mnohé zůstanou dál nepochopena......

+4/0
18.4.2019 23:24
Foto

J74i94ř68í 88H57o74r52á77k 5772802120

Nejhorší jsou náboženští fanatici, co ti už způsobili neštěstí a válek. Že je v pohádkách a nakonec i v bibli sdělena nějaká životní zkušenost, ještě nedokazuje existenci boha.

+1/−2
19.4.2019 8:45
Foto

J73a35r30o78s69l22a14v 32H45e91r82d90a 5851355779355

Nevím, co je nejhorší. Vím jen, že fanatici se nalézají na obou stranách. Co se pohádek a bible týče, popsané stránky nic nedokazují. Zkušenosti ano. Možná patříte mezi ty nepolíbené informacemi. Jsou lidé, kteří o ně ani nestojí, aby se nemuseli vzdát toho, v čem se cítí nějak bezpečněji - v prostoru bez Boha. Čas lidstva plyne a přináší nové důkazy o existenci Boha, neboť on sám je přináší. A ti, kdo o ně nestojí, jsou jako kolovrátek,který omílá stále dokola to samé. Asi takto: "Mám hučku naraženou až na špičku nosu a stále nic nevidím."

+2/0
19.4.2019 11:27
Foto

J93i76ř63í 64H68o16r78á38k 5462162670

Doporučuji si něco přečíst o vzniku planety Země, rozvoji života, něco o evoluci, absolutním datování. Bůh to nemohl zmáknout za šest dní, aby odpočinul dne sedmého. Prostě pohádky pro dospělé. Ať si každý věří v co chce, ale za svoje peníze a neotravuje s tím ostatní, hlavně děti. Ale s tím mají církve, hlavně katolická, velké problémy. Peníze nám dávejte a my za to budeme obtěžovat vaše děti, někteří její zaměstnanci i fyzicky.

0/−1
19.4.2019 16:49
Foto

B42o43h63u67m41í44r 69Š86i43m70e35k 3121270984844

Pokus o exaktní výklad vzniku vesmíru a Země samozřejmě nemá nic společného s popisem vzniku světa v Genesis. Bible nepopisuje přírodní zákony, Bible popisuje jen historii spásy člověka. Proto Vaše argumenty jsou již dnes v seriózní společnosti nepoužitelné.

0/0
20.4.2019 7:58
Foto

J74a27r91o13s81l62a79v 48H58e11r23d26a 5431665559915

R^:-)Řekl bych, že máte radost z myšlení. A děkuji, že jste si dal práci z dlouhým pojednáním. Pozastavil bych se u pojmů "exaktně". Je otázka, co je pro koho exaktně. Ten, kdo má například hlubokou víru, že nějaký národ, etnikum nebo něčím se lišící lidé jsou nějak vyšinutí nebo podvyvinutí, tomu nestačí jako důkaz o opaku "exaktní" důkaz o jeho omylu pozitivní příklady vlídných a mírumilovných lidí mezi těmi, jež zatratil. Většinou. Takže to , co by někoho byl vděčně spatřený, prožitý , vnímaný a dokonce i uchopitelný důkaz o existenci Boha, by odhodlaný nevěřící vysvětlil možná k úžasu jiných svědků nějak krkolomným a degradujícím způsobem postrádajícím elementární logiku. Dokonce způsobem, jenž by měl v sobě mnohonásobně méně logiky než jeho do té doby argumenty pokoušející se Jeho existenci vyvracet. Ty nejprimitivnější argumenty odhodlaně rozhodnutých nevěřících jsou například: Viděl jsi někdy Boha? Já bych si dokonce troufal tvrdit, že mnozí lidé ho viděli, i když měl možná pokaždé jinou podobu. Ale nebyl to Bůh celý, jen někdy lidem něco či někoho "promítne". Obraz. Postavu k nerozeznání od živé bytosti. Může jí dát vzniknout a nechat na okamžik jako by žít a zase ji nechat zmizet. Může cokoli. V dnešní době je tolik lidí, kteří mají skutečné spirituální zkušenosti, že absolutní nevíra v Boha se mi jeví být z důvodu náhodného či cíleného "nepolíbení" informacemi.

+3/0
18.4.2019 22:15
Foto

B42o63h54u70m87í81r 33Š50i56m26e48k 3431640674734

Dík za věcnou reakci!

Exaktní je pro mne "přesný", absolutně přesný. Exaktně myslící by měl být vědec. Nemyslí-li exaktně, pak snad ani není vědec a jeho názor nemůže být kolegy přijat. :-)

0/0
19.4.2019 6:29
Foto

J46a64r82o41s60l45a42v 33H14e62r94d15a 5661285289365

Ano, to je to úskalí a překážka, které často souvisejí s pýchou nebo alespoň s přeceňováním lidských možností a schopností. Relativně nedávno většina lidstva věřila, že Země je placatá, ale přesto zas a znovu mnoho lidí věří, že už jsme jako druh tak pokročili v poznání ..........všeho, že by nám Bůh neunikl, kdyby existoval. Nebo že bychom ho museli už umět alespoň špiclovat. Odposlouchávat, zachytit radarem, lapit, identifikovat kontrastní látkou. A pokud už se z nějakých Jeho projevů těm rozhodnutým nevěřícím zdá, že by přeci jen cosi nepochopitelného mohlo bloudit vesmírem, není to stále exaktně změřeno, zváženo ......atd. atp. Nepřišlo TO dobrovolně do vědecké laboratoře představit se a odhalit své ledví.

0/0
19.4.2019 7:37
Foto

J29a86r77o92s48l72a37v 95C91h92u50d56á65č24e45k 7824895366765

Pěkné pojednání. Dal jste si na prezentaci záležet, to se mi líbí. Klikl jsem na karmu.

Váš článek však má jednu velkou chybu, jeden velký nedostatek, velkou mezeru. Píšete, že někteří lidi mají axiom, že Bůh existuje, jiní mají axiom, že Bůh neexistuje.

Opomněl jste však třetí dost velkou skupinu lidí. Mnoho lidí, například já, jsou agnostici. V Boha dle žádného z náboženství nevěří, ale ani jeho existenci nevylučují, i když by je hodně překvapila.

Původní význam slova ateista bylo, že nevěří v Boha. Tečka. Tudíž ani jej nevylučuje. Původní význam slova ateista byl vlastně člověk, kterému dnes říkáme agnostik. Ateisti, o kterých píšete Vy, já nazývám skalní ateisty. Ti skutečně nejen, že nevěří v existenci Boha, ale také jeho existenci popírají.

Osvícenečtí vědci a filosofové zpravidla existenci Boha nepopírali, ale tvrdili, že ke své práci existenci Boha nepotřebují. To je velký rozdíl proti tomu, jak o nich píšete Vy.

Osobně si dokonce myslím, že většina věřících, jsou v jistém smyslu agnostici, protože někdy o svém přesvědčení o existenci Boha pochybují.

+4/0
18.4.2019 22:09
Foto

A61n59t35o94n55í98n 39R49e18č92e75k 9665322376890

I sám Voltaire půl roku před svou smrtí přiznával, že Bůh existuje. Naštval tím své fanoušky, že po své smrti řada z nich ani nešla jemu na pohřeb. Podobnou změnu ve svém názoru na Boha učinil v závěru svého života i Albert Einstein8-o

+1/0
18.4.2019 22:37
Foto

S28t56a85n74d34a 72N36o85v48á66k 8949843676884

:-).........Antoníne, celkem souhlas. Jsem praktikující katolík, ale.....samozřejmě, také pochybuji a hledám odpověĎ. Byl jsem po úrazu hlavy ve stavu, který byl blízek smrti, je to k neuvěření, co v tom stavu člověk uvidí.

Na druhé straně oceňuji, že víra v jednoho BOha,(nejen katolická), kromě doby, která s vírou neměla nic společného a ubližovala i nevinným lidem je vírou smířlivou. Ale jsou a přijdou doby, kdy se bránit musí! R^

0/0
19.4.2019 1:36
Foto

M27a21r25t40i51n66a 75M93o91u31d92r19á 7320293136269

Dovolím si podotknout, že v každém změněném stavu mysli může člověk "vidět" či "zažít" neuvěřitelné věci.....

0/−1
19.4.2019 11:18

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

S36t28a29n75i94s87l96a24v 12J13e34l72e85n 8372605236

Mohl byste prosím odkázat konkrétní doložené Einsteinovo vyjádření, v němž deklaruje Vámi popisovanou změnu v závěru života?

Zajímá mne, kde, kdy a co konkrétního k této otázce sdělil.

Pokud jste si to nevymyslel, musí takový odkaz existovat.

+3/0
19.4.2019 7:43
Foto

Z71d60e90n80ě60k 35Š80m70e23r33d63a 6640801251490

Myslím, že se nedočkáte. Postoj Einsteina k Bohu je zajímavě popsán zde:

http://www.lettersofnote.com/2009/10/word-god-is-product-of-human-weakness.html

+2/0
19.4.2019 9:05
Foto

M17a82r32t40i76n65a 91M93o38u24d10r38á 7470413136189

R^".... The word God is for me nothing more than the expression and product of human weakness, the Bible a collection of honorable, but still purely primitive, legends which are nevertheless pretty childish...."

Čili přání otcem myšlenky....

0/0
19.4.2019 11:21
Foto

B64o70h79u47m71í37r 31Š64i10m46e58k 3611700344414

Dnes jsme zase o pár desetiletí dál. Abych se mohl k nabídnutému věcněji vyjádřit, musel bych toho více studovat a sledovat Alberta Einsteina v jeho myšlenkovém vývoji. Nemám na to čas, nepolemizuji. Zapsané je výrazem té doby.

0/0
19.4.2019 13:09
Foto

M43a85r62t27i89n62a 96M83o57u78d66r61á 7660603966439

Na Albertu Einsteinovi už nic nového nevysledujete, neb je jaksi mrtvý.... No a v uvedeném rukopise se vyjádřil celkem pregnantně, tak nevím, co ještě chcete řešit. Už ho zkrátka nepřesvědčíte ;-)

0/−1
19.4.2019 17:58
Foto

B38o20h25u98m92í11r 77Š76i78m60e67k 3391390174394

Když dnes dokážeme zrekonstruovat život historického Ježíše Krista, který žil před 2000 léty, pak zrekonstruovat myšlení Alberta Einsteina musí být pro nás jednodušší! :-)

0/−1
20.4.2019 8:05
Foto

M32a14r81t65i51n83a 24M22o54u67d86r31á 7670153756649

To je nesmysl. Do hlav lidem nevidíte. Můžete zmapovat, kudy se kdo pohyboval a co viditelného tam udělal. Ale co si při tom myslel bude vždy jen fabulace badatele. Ta bude odpovídat jeho vlastnímu myšlení, ideologii, kterou vyznává a osobním zkušenostem, které má.

0/0
20.4.2019 9:34
Foto

B13o13h13u29m51í55r 34Š48i41m18e85k 3471380944674

Rv I ty Vaše obavy jsou předmětem těch, co usilují o rekonstrukci historického Ježíše Krista! O tom je napsána řada tlustých i tenčích knih! Mají smysl pro zvídavého věřícího.

0/−1
20.4.2019 10:43
Foto

M54a49r49t43i57n84a 93M54o58u23d96r70á 7410163786209

Jaké mé obavy? Já žádné nemám. Kde jste nějaké sebral?

I rekonstrukce Krista jsou fabulace, evangelia nevyjímaje.

0/0
20.4.2019 11:32
Foto

B13o95h63u35m35í86r 87Š75i78m42e34k 3431970764834

To jste se dostala do slepé uličky, jestliže exaktní vědu považujete za fabulace! :-)

0/−1
21.4.2019 13:05
Foto

M58a10r42t80i28n70a 27M78o19u57d54r16á 7540843926429

Ledva Voltaitre existenci Boha připustil, zemřel.... ;-)

0/0
19.4.2019 11:16
Foto

B61o97h24u44m41í41r 41Š28i62m61e66k 3781510694214

To víte, ta Voltairova jistota asi nebyla tak silná. A jistota je jistota, že? Když umírám, chci mít jistotu! Co kdyby Bůh opravdu byl? :-)

0/0
20.4.2019 8:09
Foto

S60t45a23n21i41s73l96a90v 10J85e26l54e77n 8802805436

Otázkou je, který z Bohů.

+1/0
20.4.2019 8:25
Foto

M90a85r10t71i45n83a 42M51o27u67d23r28á 7650143486379

Nebo tušil, že umře. Tak se upjal k Bohu. Pro jistotu. To se stává.

0/0
20.4.2019 9:35
Foto

B48o45h92u69m40í73r 61Š67i64m16e24k 3581250854634

Pane Chudáčku, snažíte se uchopit problém z druhé strany a podle mne nevnímáte správně pojem axiom. Axiom je všeobecná vědomá i nevědomá úmluva o něčem. Obsah axiomu prostě je a o tom se nedá diskutovat. Takto vnímejte axiom BŮH JE. O Jeho neexistenci nemůže člověk uvažovat, jestliže jde o axiom. Axiom je platný pro všechny. Pochybnosti umožnila snaha po racionálním uchopení Boha, která umožnila vznik antiaxiomu. Přečtěte si text znovu a pochopíte, o čem píši. Racionálně uchopený Bůh není Bohem. Je diskusí o axiomu a tím se člověk snaží popřít axiom.

Píšete o většině, která axiom nepřijímá. Dobrá. Ale co Vám pomůže, když budete tvrdit, že jedna a jedna jsou tři?

Atheista je člověk bez Boha. Popírá základní axiom BŮH JEST. Agnostik uznává na axiomu BŮH JEST jeho základní vlastnost, exaktní, racionální nepoznatelnost axiomu.

Podle Vás většina má tento axiom u zadele. Ano, může mi být jedno, zda jedna a jedna jsou dvě, ale důsledky svého rozhodnutí si ponesu.

Myslel jsem, že vztah exaktního vědce a axiomu BŮH JEST jsem popsal srozumitelně. Ale zdá se, že jsem u Vás došel k nepochopení. Neboť je evidentní, že vědec ke své exaktní práci Boha skutečně nepotřebuje. Ale to vůbec nesouvisí s tím, zda přijme či nepřijme axiom BŮH JEST.

:-)

0/−1
19.4.2019 7:11
Foto

J47a81r28o75s92l50a97v 75C76h13u70d92á72č59e78k 7354945466875

Pane Šimku, jste dogmatik. Co to je axiom, nechápete Vy. Pro Vás prostě Bůh existuje a basta a dle Vás tedy všichni axiom o existenci Boha musí přijmout. Zaobalujete to do rádoby intelektuálního povídání a axiomech atd. Axiom totiž není žádná všeobecná úmluva o něčem, ale předpoklad k dalšímu uvažování. Ne každý musí ten axiom přijmout. Jiní lidé si mohou vzít jiný axiom, například opak toho Vašeho axiomu, že Bůh existuje (to dělají skalní agnostici), anebo prostě axiom jen odmítnout, ale ani nepříjímat jeho opak (to dělají agnostici). Souhlasím s Vámi v tom, že existence Boha se nedá racionálně ani dokázat ani vyvrátit. Proto dle mne agnosticismus je jediné racionální a též nejlepší řešení. Skalní agnostici také v něco (neexistenci Boha) pouze věří.

Nevadí mi, když někdo věří v Boha, pokud tím neškodí jiným. Je však úsměvné, když se tu snažíte pseudovědecky lidi přesvědčovat, že by lidi v Boha měli věřit. To prostě nejde.

Tímto diskusi s Vámi zde končím, byla by to ztráta času.

Mimochodem, vystudoval jsem matematickou logiku a teoretickou kybernetiku. Má RNDr. práce i kandidátská disertační práce jsou z oboru logiky. Též mám v tomto oboru několik publikací. Takže, jako vlastně každý matematik, dobře vím, co to je axiom.

Přeji Vám příjemné prožití velikonočních svátků.

+2/0
19.4.2019 7:45
Foto

B15o41h86u20m12í27r 33Š42i17m38e69k 3831360404144

Omluvám se, že teď nemám čas a tak jen stručně:

Axiom není dogma!

0/0
19.4.2019 8:01
Foto

J75a46r47o37s55l86a50v 69C26h65u69d79á88č17e84k 7804285216365

Přesně tak, axiom dogma není. Pro Vás však tvrzení "Bůh existuje" je dogma a nazýváte jej axiom.

+1/−1
19.4.2019 8:05
Foto

M80a31r59t70i26n57a 68M18o89u46d17r29á 7440613676839

well done R^

+2/−1
19.4.2019 11:22
Foto

B42o86h66u90m11í63r 70Š70i53m41e46k 3441340314574

BŮH JEST vnímám jako axom se všemi atributy axiomu. Dogma jsou teologické výroky, na kterých se teologové dohodli. Na tom, že Bůh je, se teologové nedohadovali. Axiom BŮH JE je předpokladem vzniku teologie.

0/0
19.4.2019 12:40
Foto

S51t72a98n59i82s25l74a31v 79J85e78l59e32n 8182455346

O axiomech se zcela běžně diskutuje.

Jako příklad vězměme axiom výběru v matematice. Existují i alternativní matematiky, které axiom výběru neobsahují. Existuje i alternativní systém množin, obsahující jiný axiom, který dává sice stejné praktické výsledky, ale je s axiomem výběru ve sporu.

.

Mimochodem: domníváte se, že předpokladem vzniku cimrmanologie je podložen axiomem "Cimrman jest"? A znamená existence cimrmanologie, že Cimrman skutečně jest?

+1/0
19.4.2019 14:16
Foto

B28o30h32u52m92í60r 29Š35i27m60e87k 3261830204334

Cimrmanologie není důkazem existence Cimrmana, jako teologie není důkazem existence Boha.

I o axiomu BŮH JEST se dnes diskutuje. Jeho popřením se dostáváme do nového prostoru. Bude také životaschopný?

0/0
19.4.2019 15:06

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz