Sobota 18. ledna 2020, svátek má Vladislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 18. ledna 2020 Vladislav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A14l62e68š 34L84i56s38o95v36s22k48ý 9779718272102

Systém by nekrachoval, kdyby každá žena měla 2-3 děti.

0/−2
22.9.2019 22:43

J20a94r54m86i11l33a 12P56í18c37h47o53v21á 5512987464223

Romská populace má 4 a víc dětí na rodinu, bílá 1-2, když má tři, je to zázrak. Problem fakt není v počtu dětí.

0/0
28.9.2019 15:03

R12o46b50e55r66t 29M76y55š82k97a 4526356469285

Můj známý čechošvýcar, který se přestěhoval jako důchodce do Česka mi tvrdil, že švýcarský důchodce odvádí ze svého důchodu % na zdravotní služby. Čím je starší a v důchodu déle tím se % odvodu zvyšuje. To by asi naši důchodci nerozchodili,kdyby měli platit ze svého důchodu na zdravotní péči např. 5%. V rámci systému by to znamenalo ročně cca 20 mld, což by zdravotnický rozpočet solidně posílilo.

0/0
22.9.2019 21:34

J27i17ř35í 90Ř73e15z26n34í19k 4122152603965

Rozchodili by to, kdyby dostali současně to, co za platí stát.

0/−1
22.9.2019 21:53

B47o12h26u53m36í75r 36Š74i34m76e53k 3531740774404

Jenže těch 20 miliard, co nešly do zdravotní péče musíte vynásobit 30 léty, abyste dostal vnitřní deficit! :-)

0/0
23.9.2019 3:56

P27a34v59e31l 70K19u29c46h85t59a 4356401947774

Pan Myška srovnává nesrovnatelné a vytrhává jen to co se mu hodí. Průměrný důchod, složený ze 3 pilířů (2 povinné) se pohybuje ve Švýcarsku kolem 64-65 tis.Kč. Údaje za r.2015 a dolů to asi nešlo.

0/0
23.9.2019 4:08

B36o48h50u16m32í39r 53Š65i54m25e58k 3201530924404

Přesně toto jsem chtěl právě podotknout! :-)

0/0
23.9.2019 5:39

J80i47ř97í 37Ř84e16z84n51í83k 4882872273655

Pokud hovoříte o problematické výši platů ve zdravotnictví, tak nelze pro tento jev používat termín vnitřní dluh. Pojem vnitřní dluh je možné použít jen ve vztahu k podinvestování do reálného kapitálu. A pokud stát se podílí na financování vzdělání ve zdravotnictví, není důvodu, aby se také nepodílel na výnosu z této investice, což nutně sráží výši platů zdravotniků.

0/0
22.9.2019 21:05

B40o93h11u45m40í96r 96Š38i13m46e52k 3481860614794

Co je vnitřní dluh odhadovaný na stovky miliard korun? Nejsou peníze na zdravotní péči, nejsou peníze na chod nemocnic, nejsou peníze na platy personálu, nejsou peníze na pomůcky, omezují se vyšetření a omezují se operace, protože nejsou na to peníze... To jen politici se mají fajn a mají dost peněz! :-)

0/0
23.9.2019 3:54

J44i71ř60í 64Ř36e15z14n22í37k 4132202703515

Ale nelze to nazývat vnitřním dluhem. Máte tu dvě strany: 1) zdravotnictví jako neuspokojeného a neuspokojovaného věřitele, 2) veřejnost jako externího dlužníka.

Za vnitřní dluh můžete snad označit pouze dluh, který vzniká neefektivním nakládáním vlastníka s prostředky, kterými disponuje. Má jich třeba příliš mnoho, takže nestačí na údržbu.

U státního dluhu podle toho, kdo je věřitelem, se rozlišuje vnitřní dluh, kdy věřiteli jsou občané státu a právnické osoby v něm registrované, a zahraniční dluh, kdy jsou věřiteli zahraniční subjekty, a to jak soukromé (např. obchodní banky), tak jiné vlády a nadnárodní instituce (např. Evropská centrální banka či Světová banka). Pro vládu je jasně výhodnější vnitřní dluh, kdy stát de facto dluží sám sobě, ale zda je možné obligace na domácím trhu prodat závisí na absorpci domácího trhu.

A nebo jde o ty nedostatečné investice do základních prostředků: "Právě české silnice totiž vykazují značný vnitřní dluh. Nejpesimističtější odhady hovoří až o osmi stech miliardách korun, které by byly potřeba, aby se komunikace dostaly do ideálního stavu. Železnice by pak potřebovaly dalších dvěstě miliard. Situace je o to horší, že se vnitřní dluh každý rok zvyšuje, což nedokázaly zastavit ani evropské fondy."

A teď tedy vzniká otázka, co dříve, že ano.

0/−1
23.9.2019 8:42

B95o65h26u44m22í86r 35Š60i23m23e78k 3561940124774

Jo, vnitřní dluih máme všude, že? A nikoliv malý! :-)

0/0
23.9.2019 14:17
Foto

M10i55r88o97s54l14a17v 21M38a32c89e59k 5361805730412

Pan Kalousek zavedl poplatky, ale na zdravotnictví to nezlepšilo ani ťuk, ba právě naopak. Proto byly tyto darebácké poplatky zrušeny, a světe div se, co se stalo, nic. NIC ! Z toho je třeba vycházet R^

+1/−3
22.9.2019 21:01

P30a35v55e41l 46K30u18c35h98t36a 4296301587814

Hodně se v diskuzi zmiňují důchodci. Dost důchodců pracuje. Já skoro v 74 pracuji na plný úvazek, sice jen za minimální základ a organizace pošle VZP ročně cca 27 tis.Kč. A v Praze jsou nás desetitisíce, pravda jsou tady lepší možnosti k zaměstnání.

+2/0
22.9.2019 20:01

M18i41r13o35s21l81a24v 22B26u46č87e53k 6873213311374

Dokud bude naše zdravotnictví stát na pojmu - Zadarmo ! Tak s tím nikdo nehne. Nikdo s tím nehne proto, neboť by vypadla populistická část z volebních programů. Slovo zadarmo = Neexistuje. Existuje poznatek, že co zadarmo je = Nic dražšího neexistuje ... :-)

+5/0
22.9.2019 19:41
Foto

F80r57a30n49t69i41š79e46k 62K97š28í84r 2869626565

V tomto socialistickém zdravotnictví nemůže mít nikdo představu, kolik a kam alokovat prostředků, aby zdravotnická péče uspokojovala potřeby svých zákazníků.

Zdrojem všech problémů se zde opět jeví stát, se svými regulacemi, certifikacemi a povinnými odvody do zdravotního pojištění. Zdravotnictví je služba jako jakákoliv jiná a proto je třeba aby byla vystavena podnikatelskému objevování a tvrdé konkurenci. Jen tak může dojít k inovativním procesům, které v prostředí kapitalismu dokáže uspokojit jakoukoliv potřebu jakéhokoliv počtu spotřebitelů.

Socialismus neumí a ze své podstaty ani nemůže provádět ekonomickou kalkulaci, která je potřebná pro každý segment ekonomické činnosti tak aby byla efektivní, inovativní a dostupná. Je proto bláhové domnívat se, že nějaký hybrid socialismu vyřeší problém zdravotnické péče.

+3/0
22.9.2019 18:52

V58i55k10t69o91r 27Š18e19d18i52v91ý 8426951140716

"aby zdravotnická péče uspokojovala potřeby svých zákazníků"

Ty nikdy uspokojit nelze, dokud je vše "zdarma", je poptávka takřka neohraničená.

+4/0
22.9.2019 19:26

J37a50n 79R76á33ž 1879913434930

Ten náš systém není ani tak socialistický, takový je např. v Rakousku, ale přímo komunistický. Ti měli přece cíl: Každému dáme vše co potřebuje a zadarmo"

Už jsem o tom tady několikrát diskutoval, že beze razantní systémové změny půjde zdravotnictví, jako celek "do kopru".

Za prvé, a to je alfa i omega změny systému, musí proběhnout transformace zdravotních pojišťoven z převodníků peněz ze zdravotní daně na skutečné pojišťovny, které budou ve svých pojistných plánech moci zcela svobodně zakotvit výluky z pojištění a ty rozdělit na nepojistitelné (např škody na zdraví z dlouhodobého užívání drog) a pojistitelné za zvláštní sazbu (např. rizikové sporty) Zdravotní pojišťovny budou mít zákonem a jeho prováděcími vyhláškami stanovený povinný rozsah hrazených služeb (standard základní zdravotní péče s reálnou cenou výkonů, které tento standard obsahuje a to platnou pro všechna zdravotnická zařízení jednotně). Pojistné na plnění úhrad standardu bude hrazeno solidárně každým občanem, včetně studentů a důchodců formou povinné "zdravotní" daně procentem z příjmů (u studentů paušál) jako dosud. T.zv. "nadstandard" si bude moci sjednat s pojišťovnou každý pojištěnec individuálně.

Takže budou platit zcela normální smluvní vztahy mezi občanem (pojištěným) a pojišťovnou (pojistitelem) , na jedné straně a mezi pojišťovnou, jako objednatelem služby a zdravotnickým zařízením, či jednotlivými lékaři, jako poskytovatelem služby na straně druhé. A výsledkem bude, že stát, jako garant zdravotní péče, do těchto vztahů bude vstupovat jen v případě protiprávního jednání některého ze smluvních partnerů.

Vím, že je to utopie, protože pitomých 30Kč a požadavek na úhradu byť jen stravy po dobu hospitalizace, je u nás schopno položit vládu. Ale bez bolestného a tvrdého řezu do systému, budeme slyšet pořád dokola nářky zdravotnického personálu na malé mzdy, stále víc a víc nemocnic bude muset stát zachraňovat ze státního rozpočtu před úpadkem a do menších měst se nebudou hrnout lékaři.

+1/0
22.9.2019 18:37

V41i44k61t23o97r 61Š11e90d40i97v72ý 8806971180576

Je to utopie, protože zmíněná výluka by znamenala akceptaci toho, že nejsem-li řádně pojištěn, mám nárok leda tiše si chcípnout pod mostem. A tolik odpovědnosti za vlastní osud nemůžete po našinci chtít. :-/

+1/−1
22.9.2019 18:42
Foto

F63r49a21n40t26i49š47e50k 57K36š89í43r 2169856335

A proč ne?

+1/0
22.9.2019 19:03

V35i65k22t16o38r 57Š64e93d20i55v51ý 8116111970406

Když to jako politik zkusíte, tak své straně zajistíte drtivou porážku a způsobíte vítězství nějakému lháři "zdroje jsou".

+1/0
22.9.2019 19:13

J89a39n 41R32á22ž 1829753604260

Beru to jako konstatování, se kterým souhlasím, ale s výhradou: Každý občan musí být povinně zařazen do systému tak, aby měl nárok na standard základní zdravotní péče. Platí to v celé Evropě a není důvod,aby to neplatilo u nás. Vše ostatní, co bude nad tímto standardem, si bude muset buď sám zaplatit nebo si sjednat připojištění v pojistné smlouvě s pojišťovnou. Takže (příklad) když si někdo zlomí nohu na ulici nebo při procházce v lese, bude to mít hrazeno automaticky jako standard zdravotní péče, zlomí-li si ale nohu při sjezdovém lyžování nebo při seskoku padákem, tak nebude-li to mít zahrnuto v pojistné smlouvě, bude si to muset zaplatit. Tento systém je taky běžný ve většině Evropských zemí a nevidím důvod, aby nebyl zaveden u nás.

Moje představa samozřejmě zahrnuje to, že když ve standardu nebudou zahrnuty například úrazy při závodních sportech, adrenalinových zábavách nebo při výkonu rizikových prací, což si ale bude moci každý připojistit, a zvýší-li se spoluúčast pacienta např. úhradou léčení banálních příhod, nebude muset být tak vysoká zdravotní daň , jako je dosud.

+1/0
22.9.2019 19:23

V53i92k92t13o86r 17Š27e93d14i17v71ý 8166681900796

A jsme zase u politické neprůchodnosti.

Řekněte jako politik nahlas, že nepojištěný lyžař bez peněz v kapse se bude muset ze sjezdovky doplazit někam, kde si sám aplikuje improvizovanou dlahu.

Potvrďte, že alkohol v krvi znamená automaticky povinnost zaplatit před vstupem do ordinace zálohu na ošetření.

-

Kdepak, přece máme NÁROK :-/

+1/−1
22.9.2019 19:33

J10a98n 55R10á84ž 1739483464520

Tak o vůbec není. Emergency je všude na světe zdarma, ale následná péče se bude k úhradě po nepojištěním pacientovi vymáhat.

Toho nepojištěného lyžaře jsem zažil v Itálii. Lékař na sjezdovce ho ošetřil a zeptal se na pojištění. Pojištěn nebyl, tak ho svezli na ošetřovnu a zeptali na garanci, že dostanou zaplaceno. Až garanci dostali,odvezli ho do nemocnice. Nevím, jak by to dopadlo, kdyby garanci nedal. Možná by ho odvezli do nějaké veřejné nemocnice provozované nějakou církví a tam by dostal nezbytnou péči, ale rozhodně ne ve standardu, na jaký jsme zvyklí u nás a peníze za odvoz by po něm vymáhali zcela určitě..

Lidé na "západě" prostě berou jako samozřejmost, že o zdraví se musí start sami a nejlepší cestou je dobré pojištění. Neznám důvod, proč by tomu tak nemělo být i u nás.

Když nabouráte auto a nejste pojištěni, taky Vám ho nikdo zadarmo neopraví, když Vám shoří nepojištěný dům, tak taky od nikoho nic nedostanete. Měli bychom vzít na vědomí, že se zdravím je to obdobně. Za své zdraví neseme sami odpovědnost a kdo není odpovědný, třeba tím, že se nepojistí, nemůže na tom být s komfortem zdravotní péče stejně, jako odpovědný. To není k těm odpovědným fér! A stát tu není od toho, aby za nás tu odpovědnost převzal.

Mimochodem: Když nemáte sjednáno cestovní pojištění, tak mimo EU se s vámi nikdo nebaví.Buď zaplatíš, nebo mimo první pomoci, ti nikdo zdravotní péči nedá. proto každý, kdo není pitomec, si cestovní pojištění uzavírá automaticky.

+2/0
22.9.2019 21:14

B26o46h60u12m83í72r 49Š58i15m94e61k 3441630604174

Bezbřehý komunistický patriotismus musí skončit, pokud chceme se zdravotní péčí přežít! :-)

0/0
23.9.2019 4:16

B13o37h57u95m92í35r 34Š30i47m60e32k 3231370744754

Pane Šedivý, krach zdravotní péče je lepší? :-)

0/0
23.9.2019 4:12

B51o15h56u50m86í50r 55Š25i19m40e67k 3221110724384

Pojištění musí být povinné, ale pojistných produktů bude více s různou spoluúčastí. Souhlas!

0/0
22.9.2019 20:31

B45o45h47u48m96í56r 26Š51i52m27e91k 3251230504614

Dospíváte ke správnému chápání podstaty. Potřebujeme skutečné zdravotní pojišťovny (nikoliv prosté redistributorky naší zdravotní daně!), které budou tvořit rozličné pojistné produkty s různou spoluúčastí pacienta. Těmi rozličnými produkty si budou konkurovat a my budeme mít možnost si smysluplně vybrat pojišťovnu, jejíž produkt nám bude vyhovovat.

To je část rozumného zajištění financování. Další důležitou věcí je smlouva pacienta s pojišťovnou na optimální zdravotní péči a nikoliv vztah s lékařem na omezování optimální zdravotní péče.

A další důležitou věcí je způsob financování, o kterém připravuji další článek. Bohužel všechny strany, včetně tzv. "pravicových" staví na postkomunistickém, socialistickém zdravotnictví! Kromě Piráta MUDr. Zdeňka Hřiba neznám žádného politika, který by myslel pravicově. Bohužel nám zdrhnul na post primátora hlavního města Prahy.

0/0
23.9.2019 4:11

B59o22h83u39m53í56r 86Š23i73m65e57k 3211470644354

Ad Jan Ráž:

Komerční pojišťovny by nám to prodražily. Vhodné by byly pojišťovny jako neziskovky nebo akciové společnosti pacientů. Nadstandard by měl být řešen jako spoluúčast pacienta podle různé pojistné smlouvy.

Smlouvu s pojišťovnou musí mít pacient na optimální péči a nikoliv ošetřující lékař na omezování optimální péče! Pokud má s pojišťovnou smlouvu lékař místo pacienta, dochází k omezování vyšetření a operací, což máme dnes!

:-)

0/0
22.9.2019 20:04

V22i32k57t18o25r 85Š74e88d77i28v35ý 8626131320936

Problém zdravotnictví je v tom, že žádný politik si netroufne říct, že za těch pár šupů, co pojišťovny dostávají, nemůžou každému zaplatit na co si vzpomene.

+3/0
22.9.2019 18:11

M35a42r74t56i80n 54K38a71v29k81a 4576321732812

Pojišťovny dostávají dost, ale problém je, že z těch peněz se platí levné léky, jídlo pacientů v nemocnici, tedy prostředky, které by zdravotnictví pomohly, ale bohužel

0/−1
22.9.2019 18:18

B49o44h77u86m27í15r 69Š66i14m34e75k 3841330164214

Takže budeme čekat na krach zdravotní péče? :-)

0/0
23.9.2019 4:17
Foto

P28e92t83r 89Š79i40n24d46e90l83á79ř 8829606385354

První pokus ministra ODS Julínka mířil ani ne tak na zlepšení péče pro důchodce, jako spíše na vybrakování jejich peněženek (s argumentem, že průměrný důchod činil 13 tisíc korun a důchodci čerpají ze zdravotnictví nejvíce) - i když i tehdy důchod mohl být ve výši pouhých 9.500 Kč - což by v praxi při vzorci výpočtu 9.500 děleno třiceti, znamenalo 316 korun na den a celou tuto částku nelze vyčlenit pouze na jídlo.;-O

0/−3
22.9.2019 17:57
Foto

P67e63t11r 16Š38i82n56d75e85l27á34ř 8679376495804

Pan bloger s motýlkem intelektuála (a nebo aristokrata?) asi s pohoršením opomněl dodat, že jeho důchod činí 15 tisíc korun a tudíž má na den rovných 500 korun...!

0/−1
22.9.2019 18:50

M94a31r32t60i10n 88K73a41v92k50a 4346971862122

No, a kdyby měl rovných 600 korun, tak zastřelit. Moje maminka má 12 400, ale každý rok je v Thajsku na dva měsícem, protože s tátou šetřili a ty dva měsíce pobytu jí vyjdou na deset tisíc mimo letenek

+2/0
22.9.2019 19:05
Foto

P46e31t18r 38Š78i66n22d82e26l76á38ř 8709276965714

A to ještě ani přesně nevím (a ani to vážně pane Kavko vědět nechci) kolik má každý občan ČR podle statistiky na svém bankovním účtu - i když žádný nemá - peněz. Možná je to 1,5 milionu, možná 3 miliony korun - takže ve výsledku mohou jet každý rok do Thajska úplně všichni, i když ve výsledku mohou jet tak leda akorát pouze do pr.... a zpět! 8-o;-(;-D

0/−1
22.9.2019 19:34

J54a72n 86R96á19ž 1879583604980

Zdravotní péči nelze dělit na péči pro důchodce a pro ty ostatní. Julínkův pokus měl několik parametrů. Prvním byla snaha omezit návštěvy lékařů s banálními příznaky a omezit suplování návštěv u různých specialistů se stejnou diagnózou. To měl udělat regulační poplatek. Že se osvědčil je naprosto evidentní. Příspěvek ve výši 60Kč/den (!) na náklady stravování měl úkol jednak zlepšit kvalitu nemocniční stravy a jednak omezit odkládání pacientů do nemocnic za účelem úspor finančních prostředků, což je častým jevem, bohužel. A neméně podstatným návrhem Julínka bylo stanovit zákonem, jaký percentuální podíl z HDP musí stát každoročně do zdravotnictví sám investovat. Bohužel ani Julínkův, ani Hegerův návrh na změnu systému neprošel, a následky můžeme denně sledovat. Zdravotnictví je podfinancované!

Pane Šindeláři, bez "zatažení" pacienta jako aktivní složky do systému, a to bez alespoň minimální spoluúčasti, či možnosti si platit nebo připojistit nadstandardy nepůjde, zdravotnictví bude stále víc a víc chřadnout.

A odnesou to důchodci nejvíce,neb jim bude odpírána účinná, ale drahá léčba.

+2/−1
22.9.2019 19:06
Foto

P37e46t92r 31Š17i64n13d83e69l72á48ř 8959256385584

Je určitě zajímavé, že za děti, důchodce a nezaměstnané platí zdravotní pojištění stát. Ti první ještě nepracovali a nepracují. Druzí v pořadí již pracovali a nezřídka 40 let a zdravotní pojištění stále platili. Ze třetí skupiny nezaměstnaných jich řada z nich mohla klidně pracovat 30 minulých let a zdravotní pojištění platit a nyní jsou nezaměstnaní. Mezi nezaměstnané však patří také ti, kteří možná pracovali max. jeden den a za posledních 30 let nic víc. Otázka zní - který vládní činitel dostane odvahu a nepřizpůsobivým odebere každý měsíc ze sociálních dávek na zdravotní péči 50, nebo 100 (nebo dokonce 150) korun???;-O

0/−1
22.9.2019 20:08

B82o68h22u14m54í32r 38Š70i75m68e48k 3771470114764

Za státní pojištěnce platí stát, ale platí jen čtvrtinu toho, co platí pracující! Máme jednu z nejnižších plateb v Evropě! :-)

0/0
23.9.2019 4:25

B87o70h18u10m41í72r 89Š74i60m73e53k 3111530584754

Souhlas, pane Ráži!

Bohužel tím nejpodstatnějším je, že část peněz protéká systémem cash. To je skutečná, přirozená, svobodná politika, která teprve skutečně ušetří naše peníze. Ale smlouvu s pojišťovnou musí mít pacient! Jinak to stejně fungovat nebude! A já mám obavu, že toto naši politici nepochopí!

0/0
22.9.2019 20:43
Foto

P39e43t37r 24Š50i75n53d15e76l97á74ř 8279616685864

Ad doktor Šimek. Jmenovaný pan praktický lékař se domnívá, že až bude mít smlouvu s pojišťovnou pacient (dnes díky tomu, že ji nemá, tak je klidně možné, že místo patnácti minut čekání na sanitku pro odvoz domů, třeba po zde již zmíněné dialýze, čeká klidně i 2 hodiny) - bude jeho plat ve stejné výši jako nyní. To rozhodně nebude a proto pan doktor bude mít dalších 10 let o čem psát (a mnohem častěji než nyní, si bude zvát na pomoc a konzultace do ordinace svého oblíbeného Pána Boha).;-O

0/−1
23.9.2019 10:27

B65o82h91u58m59í34r 16Š37i26m19e77k 3461520804774

Pane Ráži, drahá léčba se odpírala za komunistů a odpírá se znovu!

Za komunistů bylo v učebnici, že vysoký krevní tlak se řádně vyšetřuje jen do čtyřiceti let, po šedesátce jste neměl nárok na dialyzu! :-)

0/0
23.9.2019 4:23
Foto

P36e26t26r 92Š18i44n19d86e36l47á43ř 8649416125654

Již v roce 1984 Štrougalova vláda s velkým zarmoucením rozhodla, že hemodialýzu nebude v ČSSR složitě vyvíjet Chirana, ale touto záležitostí ihned pověří západoněmecké firmy Fresenius a B. Braun. Přístroje byly velmi drahé a bylo jich málo a proto "šedesátníci" byli odsouzeni defacto k smrti (způsobené zástavou srdce kvůli vysokému množství vody v krvi). ;-(

0/0
23.9.2019 12:33

J55a38r16m73i17l69a 19P94í98c50h32o15v20á 5142717394103

Poplatky byly pěkné svinstvo a dělaly z pacientů dojnou krávu. Jejich vybírání nemělo pevná pravidla. Chápala bych je v okamžiku, když přijdu k lékaři, on sezná, že musím ještě k jinému, tak u toho druhého už platit nebudu. Jenže já platila u prvního, u druhého, u třetího...Jak to lékaři zjistili, posílali pacienty od čerta k ďáblu,aby si všichni přišli na poplatečky. Když se lid obecný začal bouřit, tak byly zrušeny aspoň nemocniční poplatky u novorozenců. A to bylo to hlavní, proč pak lidi volili sociální demokracii. Bezbřehé vybírání poplatků s cílem vydrbat lidem kapsy.

0/0
28.9.2019 15:11

B34o97h70u57m10í68r 59Š51i55m95e64k 3201250694744

Ad Šindelář:

Tomáš Julínek se rozhodnul pro své psedopravicové řešení skrze poplatky, protože neměl peníze na platy personálu. Sociální demokraté pak zdravotnictví ošidili asi o 5 miliard korun!

:-)

0/−1
22.9.2019 20:36

M35a60r63t48i39n 77K72a18v27k31a 4276511842382

R^

Souhlasím. Osobně bych viděl jednu možnost a to, aby si lidé platili za pobyt v nemocnici jídlo. Kecy o tom, že lidé by na to neměli jsou liché. Doma také během nemocenské jedí za své. Nevím tedy, proč by si člověk za pobyt nemohl zaplatit 150 korun za den za stravu. To by nemocnicím hodně pomohlo. Další je spoluúčast. U zubaře je to dnes obvyklé. Pojišťovna zaplatí základ a zbytek nad základ si zaplatí pacient. Před třemi léty jsem si nechal dělat můstek a měl jsme možnost výběru, vybral jsem si metalokeramický, který mě přišel na 40 tisíc. A tahle možnost výběru v nemocnicích chybí

+4/0
22.9.2019 17:33

M97a81r63t18i43n 40K42a40v17k54a 4696551312612

A zapomněl jsem na úhradu léků. Nevím, proč by si člověk nemohl platit za medikamenty, třeba se stropem 1000 korun měsíčně. A léky do 100 korun za balení bych ani neřešil na platbu pojišťoven.

+1/0
22.9.2019 17:43

L73i54b83o82r 80H57l79a59d50i32k 5989328605897

Důchodce zaplatí doma 150 Kč za stravu denně? Kde žijete???

+1/0
22.9.2019 18:01

M53a36r82t26i74n 23K57a23v10k12a 4816381412942

Třeba ne, ale připočítejte si k tomu energie na přípravu, platy kuchaře. A nezapomeňte že se jedná o jídlo na celý den. A 150 korun je cena, kterou platím v restauraci na služební cestě jen za oběd. Polévka 30 korun, hlavní jídlo 110 - 120 korun, nepočítám nápoje a dezert. Jsu totiž na sladké

+3/0
22.9.2019 18:08

L52i18b78o83r 56H21l43a72d46i44k 5699378575487

To je 5000 za měsíc + 5000 bydlení +léky a dal....?

0/0
22.9.2019 18:26

M40a41r19t21i79n 51K85a80v71k53a 4806181132592

Jak za měsíc? Vy počítáte s tím, že každý pacient leží měsíc v nemocnici? Jinak Vaše úvahy jsou scestné. Pokud člověk leží v nemocnici, tak podle Vás doma neutrácí za jídlo. Na druhou stranu, pokud leží v nemocnici, tak doma nespotřebuje vodu, teplo, elektriku, takže ? Mimochodem moje paní dělá u Diakonie a ta každý den rozváží obědy důchodcům. I s rozvozem ty obědy vyjdou na sto korun a vy mi chcete říci, že na to, aby si lidé platili jídlo v nemocnici nemají?

+2/0
22.9.2019 18:43

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz