Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J47a27n 27R12á36ž

16. 12. 2018 14:25

Hezká slova u nichž plně respektuji jiné pojetí víry, než mám já.

Jsem věřící křesťan, ale má víra v Boha není založena na církevních dogmatech, včetně toho, že Ježíš nebyl člověk, ale v člověka se zhmotnivší Bůh. Jsem si jistý, že osvícený člověk známý jako Ježíš existoval a plnil úlohu, kterou od Boha při svém čtyřicetidenní meditaci v poušti dostal. Za nejdůležitější poselství, které lidem předal považuji, že pro to čemu člověk věří, měl být ochoten i zemřít.

Hezké Vánoce!

0 0
možnosti

Děkuji za diskusi! Radostné Vánoce!

Pro věřícího člověka nemusí být dogamata překážkou jeho víry. Já nějak žiji, já nějak důvěřuji Bohu a o dogmatech ať se spoří odborní teologové, kterým já obyčejný člověk nejsem.

Ježíš žil. O tom není mezi myslícími lidmi pochyb. Můžeme se pokusit o rekonstrukci Jeho života, což se děje už několik století. Jeho život skončil krachem, fysickou likvidací člověka. Teprve Jeho zmrtvýchvstání potvrzuje Jeho Božství. Jeden ho přijímá a druhý nepřijímá. Podle rozdílnosti životních axiomů "Bůh je!" nebo "Bůh není!" :-)

0 0
možnosti
Foto

A ti, kdož nejsou křesťany, nechť mají na paměti, že lidé tu byli už před Kristem -- tím velkým šamanem. A že s rudými bratry mluvil Bůh -- Velký Manitou. A že Bůh mluvil i s nekřesťanem Ardžunou - před bitvou, které se nedalo vyhnout.

0 0
možnosti

Moje víra je jednodušší. Křesťanství přináší velkou dějinnou změnu. Bůh je trojjedinou osobou. A každý člověk, jako obraz Boha, je nezastupitelnou osobou také. Kam došly systémy neuznávající jedinečnost osoby, jako byly nacismus, fašismus a komunismus, víme všichni dobře. Člověk, jako jedinečná osoba, byl velkou revolucí v myšlení lidstva. Bohužel, ne každý má tuto myšlenku domyšlenu! Osoba Boha umožňuje dialog s osobou člověka. Popřením jedinečnosti osoby člověka se propadáme nejméně o dva tisíce let zpět! :-)

0 0
možnosti
Foto

Radostné Vánoce, Bohumíre a dík za osobní vyznání. Je vzácné a ne vždy se setká s porozuměním R^R^R^

3 0
možnosti

Mně jde o provokaci k myšlení. Radostné Vánoce! :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 29,16
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!