Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Nesmysly. Provoz je bezpečnější a lidé umírající na železnici si vzali vzor z Anny Kareniny. Takže řešení je jasné - zakázat Tolstého. A možná by si někdo mohl zákazat i nesmyslné blogy.

0 1
možnosti
MT

"...Nejsou lékaři, sestry, učitelé, řidiči autobusů, strojvedoucí, ale nejsou ani dělníci! Kde jsou? Máme dost úředníků, kontrolorů, revizorů, superkontrolorů, superrevizorů... A nezbývá lidí na práci..."

Copak asi udelali soudruzi "Listopadoveho vitezstvi demokracie 1989" špatne ??

0 2
možnosti

Vážení diskutující!

Zdá se, že čtete příliš rychle. Těžiště článku je v posledních čtyřech odstavcích. A na to reaguje málokdo z vás.

:-)

3 0
možnosti
Foto

Možná proto, že pokud je těžiště úvahy postavené na vratkých základech neověřených faktů, může se sesypat, když se fakta ukážou nebýt fakty. Nebo naopak zpevnit, pokud se předložené údaje prokážou být tvrdě pravdivými.

.

Zde například není moc jasné, jestli je nárůst nehod faktem a pokud je tak jestli nemá jiné příčiny než pokles počtu zaměstnanců.

Například podstatná část úmrtí na železnici jsou sebevraždy skokem pod vlak. Závisí tento počet na množství personálu?

1 1
možnosti
TK

"Přestože máme nepředstavitelně více zabezpečovacích zařízení, než bylo za císaře pána, a že jsou mnohem modernější."

S tou moderností zabezpečovacího zařízení to zase nebude tak horké. To si uvědomuji vždy, když čekám na přejezdu, než vlak zastaví ve stanici a po celou dobu, kterou pak ve stanici stojí, přestože přejezd je 200 m od nádraží. Proč? Nevěří snad železničáři, že se vlak podaří zastavit ve stanici a přejede až na přejezd? Nebo snad hrozí, že by se sám bez povolení rozjel? V roce 2019? Já bych spíš řekl, že vybavení železnice je šílenou směsicí zařízení z více jak stoleté historie železnice a dnešku rozhodně neodpivídá. No a k tomu si ještě připočtěme absenci druhé koleje na spoustě hlavních tahů.

2 0
možnosti
Foto

Zejména na značně frekventované trati Liberec - Turnov- Praha (jedna z nejstarších) je pouze jedna kolej, a to v takovém stavu, že v některých úsecích se musí jet nižší rychlostí než 40 km/hod. A elektrifikace? HAHA!

0 0
možnosti
AC

Skvělé! Souhlasím. R^

2 0
možnosti
PJ

Víte proč chybí lidé na pracovním trhu ? Protože se od revoluce rodí málo dětí a ti již mohli být v pracovním procesu... Místo toho pracují důchodci a dovezené síly z Východu...

1 0
možnosti

Ano. A příčina? Jak to řešit politicky?

0 0
možnosti
Foto

Skutečně bylo v minulosti nehod méně?

Zkoušel jsem najít nějakou statistiku, ale našel jsem jen jednotlivé velké nehody: stážky vlaků, exploze kotlů, velká vykolejení.

Možná by pomohlo, kdyby autor svůj odsobní pohled soplnil tvrdými daty. Ideálně grafem počtu nehod a výkonů dráhy za posledních 150 let.

Bez takovéhoto porovnání může být představa o bezpečnějším provozu v minulosti stejně tak pronikavým náhledem jako velkým omylem.

5 0
možnosti
PM

Víte proč bylo méně nehod? Protože jezdila asi tak desetina vlaků a jezdily třetinovou rychlostí a na přejezdech jezdila desetina aut. Ale ta brutální přezaměstnanost, kdy na každý prd byl jeden člověk a vše platil stát ať to stojí co to stojí. Vlaky jsou už zkrátka přežitek a pokud by mělo být jízdné tržní bez všech dotací, tak bude dražší než letenka a nikdo vlakem jezdit už nebude. Tyhle povzdechy, že dřív bylo všechno lepší jsou už jen k smíchu.

3 3
možnosti

To, že bylo dříve všechno líp nevzdychám já, ale Vy! V našich sociálních dávkách se již nevyznají ani sociální pracovníci. Dříve se těmi penězi platila bezpečnost. Nejen na dráze. :-)

1 0
možnosti
MS

A bylo o hodně méně dopravních nehod.:-)

4 0
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 29,16
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!