Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TB

a tak nevím jak jsem na tom já po různých tabletách se mi to ustálilo na těch 140/80.Ale kdyby jsem si je nebral tak se pohybuji o takových,cca, 40 víc. Ale tepovou frekvenci mám 48, párkrát jsem měl i 42 tepů za minutu. A teď co horší mít vysoký tlak,anebo mít vyšší tepovou frekvenci?

0 0
možnosti

Individuální problémy jsou těžko zodpověditelné. Akci srdeční máte hodně utaženou. Potřebujete to? Věřím, že se to dá řešit. Předpokládám, že jste měl srdeční infarkt, že tedy potřebujete zvýšenou ekonomiku srdíčka, a proto nejspíše užíváte betablokátor. Spokojil bych se s akcí okolo 50/min. Betablokátor jako základ léčby vysokého krevního tlaku bývá vzácněji. Musíte se umět domluvit se svým praktickým lékařem.

0 0
možnosti
PK

Též souhlas. Myslím si jen, že toto je pravá parketa pana doktora. Na rozdíl od politiky a řízení zdravotnictví, kde se mi jeho názory jeví jako naivní. Byť to myslí upřímně.

0 0
možnosti
Foto

Souhlasím. Ač nejsem lékař, tak se v medicíně trochu orientuji, i díky tomu, že jsem trochu "hypochondr". Tlak si měřím pravidelně - už také vzhledem k věku - a tyto závislosti jsem vypozoroval rovněž. A snažím se tuto zkušenost předávat i kolegům.

0 0
možnosti
JK

Srdecna vdaka za velmi zaujimavy clanok.

0 0
možnosti
JT

Tento článek "tesat do kamene" a dostat do medicínských a pacientských časopisů, hlavně mezi lidi. Tomu říkám profesionální, lidský a moudrý přístup zároveň. R^R^R^

3 0
možnosti

Můžete odkaz poslat svým známým.

0 0
možnosti
Foto

A btw. slyšel jste o tom, že se nám vracejí návrhy na nižší cílové hodnoty u specifických skupin pacientů? Tedy přístup před pár lety opuštěný proto, že nesnížil celkový výskyt závažných příhod. Nějak nevím, co si tom mám myslet.

0 0
možnosti

Jistě! Ovšem každého člověka musíme posuzovat extra a ne u každého můžeme se snažit o optimální cílové hodnoty. Proč? Protože o tyto přísné hodnoty je vhodné usilovat jen u vysoce ohrožených pacientů nebo při sekundární prevenci. Při ošetřování pacienta bychom měli brát v úvahu nejen skutečné riziko pacienta, ale i jeho ochotu se léčit. Nemá cenu ho nutit do léků, když není ochoten je užívat. Nemá cenu ho nutit do diety, kterou stejně není ochoten držet. Každý pacient má svůj život ve svých rukou. Některý dá přednost dobré baště před dlouhým životem. A tyto osobní preference já musím respektovat.

Ohledně cílových hodnot to není jednoduché. Máme statisticky prokázáno, že TK 130/80 má menší riziko srdečního infarktu nebo mozkové příhody než TK 140/90. U diabetika by měl být krevní tlak ještě nižší. Ale i to má svá rizika. Proto bez individuálního přístupu ke každému pacientovi zvlášť se neobejdeme.

2 0
možnosti
IA

Moc děkuji za článek. Vy jste opravdu velmi fundovaný člověk, vážím si Vás. Dovolil byste mi, abych Váš článek publikovala na http://www.tretivek.cz? Určitě to bude seniory zajímat. Dejte mi když tak vědět na novotnaire@seznam.cz. Jen upozorňuji, že články nejsou honorované. Jsem externí redaktorka na těchto stránkách, jen pro upřesnění.

1 0
možnosti

Dík za zájem. Článek může být Váš.

1 0
možnosti
Foto

R^Jen bych dodala, že i mnozí pacienti na "nestandardní" hodnoty TK koukají vyděšeně. Před měřením vyběhnou schody, s někým se pohádají, popíjejí alkohol apod. a už se chtějí léčit.;-D U domácího měření taky záleží, ČÍM se měří. Jednou nám přišla paní s tím, že si koupila v Lidlu tonometr v akci a od té doby má vysoký tlak. Ukazoval asi o 20torr víc, než náš kalibrovaný.

0 0
možnosti

Samozřejmě! Dík za diskusi.

1 0
možnosti
Foto

Doktorka mi naměrila 120/75 pak jsem šel do sauny a po 17minutách (100deg) jsem skočil rovnou do vychlazeného bazénku, a píchlo mě u srdce Rv

0 2
možnosti

Po rozpaření v sauně jde krevní tlak dolů, při rychlém ochlazení pak prudce stoupá vzhůru, což je rizikové pro hypertoniky i léčené. Ti mají mít ochlazování pozvolnější.

"Píchlo mne u srdce" je typická hláška, která se srdce prakticky nikdy netýká.

1 0
možnosti
FS

Pane doktore,při 70-ti letech.kolik je optimální krevní tlak?

0 0
možnosti

Tento dotaz bez znalosti individuálního pacienta nemá žádnou odpověď. Zvláště po sedmdesátce již musíme být opatrnější a nectít tak úpěnlivě doporučené hodnoty. Obecně lze doporučit hodnoty pod TK 140/90, ale často se musíme spokojit s hodnotami TK 160/90, když je krevní tlak obtížně korigovatelný.

2 0
možnosti
  • Počet článků 637
  • Celková karma 27,70
  • Průměrná čtenost 1081x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!