Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

A bude hůře, jak jsem už psal v blogu.

On si to málokdo uvědomuje, ale demografická data jsou neúprosná.

Není to jen o penězích, jak se někteří domnívají i zde v diskusi. Jde o celkové nastavení systému, postgraduálního vzdělávání a perspektivách. Stále funguje vydřidušský systém, kdy mladý lékař dostane jen půl úvazku /tedy i půl platu/, ale pracuje na oddělení 10 hodin v základní denní době /zkuste to zapíchnout v 15.30 hod a uvidíte/, a k tomu x hodin služeb. Vzdělávání jen na akreditovaném pracovišti, kam zase mladého doktora primář nechce pustit, protože by neměl kdo pracovat.

A k tomu rozmlsaný český pacient, zvyklý, že všechno je dostupné - ihned a zadarmo. ("Já chci tu resonanci hlavy, protože mě bolí. Mám na to přece nárok").

Takže Bohumíre karma, ale současně i smutek.

9 0
možnosti
Foto

Kdybych si některé zákroky vyloženě nevymámil, tak už bych Vám příspěveček nenapsal.

0 0
možnosti
PK

Když jsme součástí EU, což má samozřejmě výhody, tak na druhé straně se musíme poprat i s problémy. Jen zmíním:

- vychováváme v omezených kapacitách zadarmo Slováky, kteří tu nezůstávají, resp. to procento rapidně vzrostlo. Proti Slovákům nic nemám, naopak, ale je fakt. Recipročně medicínu naa Slovensku studuje minimum Čechů

- bohatý stát jako Německo - s nadsázkou - doktory krade, nejen u nás. Je to jednodušší a levnější než si je vychovávat sami.

3 1
možnosti
PK

Je tu na internetu údaj, že třetina mediků je Slováků, což i mě překvapilo.

2 0
možnosti
DM

No, já nevím, pane doktore. Má to i druhou stranu mince:

a) V počtu lékařů na 10 000 obyvatel jsme na jednom z nejčelnějších míst na světě...

b) Jak jsem před týdnem vyslechl, máme dokonce 450 (nebo 540 ? alergologů). Za komunistů jich bylo jen pár desítek. Tolik zase pacientů-alergiků nepřibylo....

c) Průměrná mzda nemocničního lékaře už (mírně) přesahuje 60 tis. Kč....

d) Studenti medicíny za své studium neplatí (na rozdíl od většiny jiných zemí) vůbec NIC !

e) Český student medicíny (aspoň trochu znalý nějakého jazyka) může upláchnout do ciziny ihned po (nebo i před ?) atestacemi, aniž cokoliv užitečného pro tento stát vykonal....

f) Zdaleka každý lékař není natolik kvalifikovaný, aby si zasloužil svou (velmi slušnou) mzdu....

g) S těmí povinně odslouženými hodinami je to dosti "ambivalentní"....

h) Zavírají se (některá) oddělění (některých) nemocnic, protože v nich nemocniční lékaři (nejen obrazně) téměř nemají co dělat.....

3 3
možnosti
TB

ad a) máme srovnatelný počet s Německem, Rakousko jich má třeba víc...problém je u nás především v nerovnoměrnosti (Praha x venkov) a v tom, že hodně doktorů odešlo z nemocnic do privátu

ad b) alergiků přibylo násobně, mezi dětmi je téměř každé druhé dítě alergik

ad c) průměrná mzda 60 tis. není vztažena na úvazek 1,0, ale je i za přesčasy - ve výsledku mnohdy fakticky úvazek 1,5

ad d) žádní studenti neplatí za VŠ, tak proč by měli zrovna medici?

ad e) ano, jako každý jiný student

ad h) vůbec nemáte pravdu. Oddělení se zavírají kvůli katastrofálnímu nedostatku personálu, ne kvůli tomu, že by nebyli pacienti. Naopak se nyní řeší mnohde nedostatek lůžek....

4 0
možnosti
Foto

TOP09 prostřednictvím ministra Hegera porušila dohodu s lékaři a nenavýšila jim mzdy s tím, že jich je všude dost. Nyní vidíme důsledky. Je dobře, že takovíto politikové již nejsou u moci !

1 4
možnosti
DM

Vám se zdá současná mzda (průměrného) lékaře nízká ......? Mně ne.....

3 1
možnosti
JS

J10o26s12e65f 18S95i66l61h50a

21. 4. 2018 21:46

Dekuji za nastin zasluh Vaclava Klause a socdem o ceske zdravotnictvi. Velmi vystizne a presne. Zapomnel jste uvest podstatnou roli lekarske akademicke obce na krachu systemu postgradualniho vzdelavani. Po leta byl a je system nastaven tak, aby mlade vykoristoval a doslova nutil uniknout a ti stari kapri jsou si toho velmi dobre vedomi a profituji. Potvrzuji Vase slova, ze nam jak na lekarske fakulte, tak po vstupu do postgradualniho systemu v devadesatych letech bylo jasne receno, ze penize na obzivu si mame hledat po praci v jinem zamestnani mimo lekarsky obor. To skutecne vedlo k tomu, ze skoro polovina lidi medicinu opustila.

4 1
možnosti

Tu postkomunistickou exploataci lékařů jsem nezažil, ale je to strašné! :-)

0 0
možnosti
BK

Děkují Vám za tento článek,Stát by se měl velmi vážně zamyslet v co nejkratší době ,co dál...,minulý týden jsem se šla zaregistrovat k praktickému lékaři,kvůli změně bydliště - tak teď se držte- !! Špinavé vchodové dveře do ordinace,nedbale ručně napsána cedule,natržená,půlka papíru visela jen tak... řekla jsem si,co je to za doktora,že se nestydí,chtěla jsem odejít,ale pak jsem si řekla,že zaklepu na dveře,abych se přesvědčila,co je to doktor. ̈

Otevřou se dveře,kdy jsem nevěřila svým očím ! ! Špina,okna,roztrhané židle,na stole nepořádek,ušmudlané lékařské nástroje,podlaha nevytřena snad měsíc,a lékař sen mě velmi špatnou češtinou dotázal.. " što vy takoj gledate " ? Já jsem mu řekla,bolí mě ucho,chci se zaregistrovat, - lékař - o,to psychosomatický problema " přitom jsem měla i teploty a celková schvácenost... proto ,už nikdy lékař cizinec,rychle jsem odešla pryč a jela jsem na LPP.. kdy mi nasadily ATB... pokud nás budou léčit takoví cizí odbornicí - tak zdař Bůh - jak řekl Ruda s Ostravy !! Český lékař nad zlato !

1 0
možnosti
BK

Pardon za překlepy,zlobí mě klávesnice... děkují.:-)

0 0
možnosti
JL

Pane Simku, dodam jen malou poznamku. Necekejte od politiku (bez ohledu na stranu), nejakou cestu z tohoto problemu. Vzdyt se nedokazi vyporadat s nestastnym systemem vedeni statu. Pulrocni obdobi bez pevne vlady je toho dukazem. Ty kotrmelce v minulosti jeste vice ukazuji nasi :debilnost" neco pro Ceskou republiku resit. K tomu musime pripocitat zvoleni dementniho prezidenta, jehoz "EGO" je vetsi nez republika.

Reseni ktere znam radeji jiz neopakuji. Ja i vy mame maly hlas. Snad se prida vice obcanu. Ve vetsine je sila.

2 0
možnosti
FD

Lid to tak chce.Za 30.- zaprodal zdravotnictví a své zdraví.

4 2
možnosti
VV

Nevim. Mozna se lidu jen nelibil podil z tech 30,- do kapsy nejakeho pribuzneho z ministerstva.

2 3
možnosti
  • Počet článků 637
  • Celková karma 27,85
  • Průměrná čtenost 1081x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!