Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BV

Pane Šimku,

1) Čím prezident Zeman porušuje akademické svobody, když požaduje, aby si univerzity jmenovaly své profesory sami, tak jako je to obvyklé na většině univerzit ve světě a to i v těch nejvyspělejších zemích? To je přece naprosté respektování a dokonce zvýšení akademických svobod, když prezident jim chce předat veškeré pravomoce za jmenování profesorů. Ovšem je to také spojeno s plnou zodpovědností.

2) Jak může stavět naše univerzity do nepříznivého mezinárodního odborného světla mezi světovými universitami, když ty naprosto nechápou "vo co de". Proč si ty české univerzity nejmenují své profesory sami jak to dělají ty světové univerzity. Žádný akademik z Velké Británie si nedovede představit, že by univerzita požadovala jeho jmenování od královny, Žádného akademika v USA by nikdy nenapadlo požadovat jmenování od prezidenta v Bílém domě nebo jen na guvernérovi nějakého státu. Žádný americký či britský profesor si nedovede představit, že jeho jmenování platí pro všechny univerzity a dobu bez omezení: Vždy bude profesor matematiky z Harvardu. který může působit na jiné univerzitě pouze jako hostující profesor a to po omezenou dobu. Prostě ve světě se budou spíše ptát, proč si české univerzity nejmenují své profesory sami. Proč trvají na omezení svých akademických svobod tím, že vyžadují jmenování prezidentem.

3) Zahraniční univerzity nepochybně velmi negativně vnímají to, že je u nás přeprofesorováno, že je tento titul udělován takřka komukoliv bez ohledu zda pro takového profesora existuje na univerzitě volné funkční místo. To musí hodnotu českého titulu profesor ve světě degradovat.

9 2
možnosti

Ad 1) Zeman by mohl respektovat zákon, jak je napsán. Podpis prezidenta vyjadřuje jeho úctu k české vzdělanosti. Zodpovědnost za prezidentův podpis neleží na Zemanovi, jak si mylně myslí, ale jen na akademické obci. Odbornost profesora mu nepřísluší posuzovat!

ad 2) Nepodceňoval bych zahraniční university, které dobře vědí o Zemanově vztahu k české vzdělanosti. Podpis prezidenta zvyšuje úctu k české vzdělanosti u našeho lidu. A zákon se nám nemusí líbit, ale měl by být ctěn bez ohledu, zda jsi velkomožný Pán či kmán.

Ad 3) Vaše kritika je racionální. Já k tomu mohu říci jen to, že stav odpovídá nereálné, virutální společnosti, kterou si tady budujeme!

:-)

0 0
možnosti
Foto

Jestli se nemýlím, tak tzv. akademické svobody jsou toliko zvykovou záležitostí, nejsou ani definovaný v zákonu o vysokých školách.

4 3
možnosti
VH

Neplivat pod stůl je také pouze zvyková záležitost. Dtto nevypouštět tělní větry v přeplněné místnosti.

Už víte, jak je dodržování zvyklostí pro splečenství důležité?

1 0
možnosti
LC

Chtěl bych si v tom udělat jasno a vy pane Šimku, když o tom píšete, tak určitě znáte fakta. Takže, kterou akademickou svobodu prezident porušuje? Podle kterého zákona (číslo paragrafu bych ocenil) prezident musí jmenování podepsat? A jen tak mimo soutěž ... nevím jak moc lze touhle kauzou poškodit univerzitu, která se nachází ve světovém žebříčku univerzit na nějakém 400+ místě. (BTW, dvě čínské univerzity jsou v první dvacítce.)

8 3
možnosti
Foto

Skutečně jste ochoten podepsat vše, co vám předložím k podpisu. Každý bianco šek?

Domluvíme se na směnce za 100 000,- Kč?

7 8
možnosti
JZ

Hmm. Tentokrát se vám povedl epesní úlet.

2 0
možnosti
  • Počet článků 637
  • Celková karma 27,57
  • Průměrná čtenost 1081x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!