Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VT

Dávám panu Šimkovi za pravdu v tom, že od roku 1989, zejména pod diktaturou pojišťoven, se ve zdravotnictví jen škrtalo a rušilo. Finále pak vypadá tak, že aby se zdravotnické zařízení pohybovalo okolo "kladné nuly", musí mít 100%-ní obložnost a plnit spoustu dalších mnohdy možná i nesmyslných a přísných kritérií. Nemocnice by neměly být brány jako "fabriky", kde ráno v 6,oo pustíte 100% soustruhů a fréz a plníte plán na 105%. Pokud ano, tak když nastane problém, a ten s Kovidem nastal, potom máte problém... Nejsou prostory, nejsou lůžka, není personál a nakonec pak už nebude ani vůle....[>-]

7 5
možnosti
Foto

Myslím, že je to tak správně. Alternativy jsou ještě horší - viz zdravotnictví pro plebs v USA.

0 2
možnosti
Foto

Neléčíte ani očkované. Takové ordinování přes telefon je skvělé. To se můžu léčit sám za pomoci Googlu.

A ty vaše bláboly o tom jak se v rodině stýkat jen v respirátoru nemá cenu ani komentovat. To jste byl lékař? Škoda dalších slov.

19 5
možnosti

Současné zdravotnictví je na místě kritizovat. Souhlas!

Ale to, že se vysmíváte ochraně členů rodiny je pro mne nepochopitelné!

:-)

1 0
možnosti
Foto

Mam dojem,ze jste lekar. Pokud navrhujete ockovat deti,budete se ale muset vyporadat s argumenty mnoha kolegu a vedcu (nekteri z nich svetoveho formatu),kteri ockovani deti nedoporucuji a zaroven verejnost ubezpecit,ze i z dlouhodobejsiho hlediska je novy typ vakcin bezpecny. Dale prosim o rozbor,jak bude ockovani kazdeho pul roku u deti a mladych fungovat,proc se nemusime obavat postupne snizeni imunity deti.

Dale prosim o data,kolik deti bylo vazne nemocnych s covidem a kolik deti je v soucasne dobe v nemocnocich s jinymi,nebezpecnejsimi respiracnimi potizemi a cemu prisuzuje neobvykly narust.

Predem dekuji za vice odbornejsi podklad k vasemu tvrzeni.

Predem dekuji.

8 5
možnosti
Foto

Očkovat děti je nesmysl. Děcka mají různé koronaviry jak na běžícím pásu, zvládnou i tento. Naočkujte důchodce, když se všichni tak příšerně nudíte.

1 2
možnosti
Foto

To máte těžké: U nás je to tak, že já a syn po covidu. U mne proběhlo jako chřipka a syn pozitivní posiloval. Takže nás možná (uvidíme, jak se situace vyvine)naženou do 3. dávky, a to v dubnu, kdy to podle mne před létem nemá smysl. Dcera se pohybuje neustále mezi lidmi, v minulosti v úzkém kontaktu s nemocnými, má certifíkát na protilátky. Nikdy ji nic nebylo. Před 14 dny se nechala očkovat (jen kvůli restrikcím) a za týden od očkování pozitivní a nebylo jí dobře. Těžko říci, zda jí stav nezhoršila vakcína. U rodičů bych byla klidnější, kdyby 3.dávku měli, ale jeden z rodičů má odpor k politice vlády (užil si za min.režimu) a silně vnímá i korupci kolem vakcín.

Osobně jsem proti očkování dětí a mladých. Jenže právě ti chtějí a potřebují normálně žít a jen proto se jsou očkovat.

Chcete, aby si neočkovaní hradili péči sami? Ale oni vám hradí důchody, vakcíny i zdravotní péči!!!!! Takže se část vydělávající generace může naštvat a vydělávat méně...

9 7
možnosti
Foto

Oprava: mne a syna naženou do 1.dávky (protilátky-neprotilátky)

0 1
možnosti
VB

Mnoho neočkovaných je uzdravených z nákazy a imunních. Takže se většina z nich do nemocnic nedostane. Naopak se tam dostává část těch očkovaných. Viz ISIN. To byste např. musel odpírat transplantaci jater alkoholikům. Atd. Já bych neléčila lidi plné zášti, vědomě zlé.

6 8
možnosti

Já bych jim jí neodepíral, ale posílal bych je na konec fronty. Což by mělo asi stejný výsledek, ale zní to lépe ...

0 2
možnosti
DR

Kdo za to může? Přece zlý Babiš, to dá rozum. R^

3 1
možnosti
DR

Hmm. Tak kdo tedy pane Šimku?

0 0
možnosti
LV

Podle srovnání aktuálních dat s daty z loňské podzimní a letošní novoroční a jarní vlny to vypadá, že aktuální vlna kulminuje. Poměr pozitivních testů k celkovému počtu klesá už od 17. listopadu, s jedinou anomálií 25. listopadu. Vysoké denní přírůstky nově odhalených nakažených jsou udržovány tím, že se provádí téměř dvakrát více PCR testů než ještě před 2 týdny.

Pokud aktuální vlna bude i nadále kopírovat loňskou podzimní tak, jak ji kopíruje dosud, potom lze říci, že příští dny přinesou už poměrně zřetelný pokles jak denních přírůstků nákazy, tak i hospitalizovaných, včetně těch těžkých případů.

Pokud bude kopírovat spíše jarní vlnu, potom se bude aktuální stav lepšit pomaleji. Každopádně by se už čísla horšit neměla.

Pokud má někdo potřebu poznamenat něco o mé kvalifikaci či inteligenci, nechť tak klidně učiní. Pak (a nebo předtím) se může podívat na https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19 a udělat si úsudek sám, je-li toho schopen.

1 0
možnosti
Foto

Větší množství PCR testů není příčinou toho, že je více nakaženych.

Je to důsledek toho, že je častější indikace k testu.

Zejména když momentálně nejsou testy variantou pro vstup někam je argumentace větším počtem testů zcestná. To by platilo pro plošném screeningu, ne u indikovaných testů.

3 1
možnosti
PP

Pustím rádio, covid. Zapnu televizi, covid. Otevřu Seznam, jenom covid. Vylezu na pavlač, covid. Zajdu do hospody, covid. Mrknu na blogy, kovid. Sundám jí kalhotky, pipina.

9 0
možnosti
LV

A proč se jmenujete Pavel? 8-o

0 0
možnosti
SB

Pane autore blogu, i když mé jméno zcela určitě máte zaregistrováno jako jméno někoho, kdo s vámi hodně často nesouhlasí a kdo například vaše oblíbená slovní spojení "občanská společnost" nebo "záchrana demokracie" považuje za prázdnou frázi (a také jsem vám to hodněkrát napsal a trvám na tom), možná mi poradíte:

Byl jsem očkován dvakrát: Astra Zeneca 12.5. a tatáž vakcína 4.8. Pokud vím, třetí injekci musím dostat do pěti měsíců od té druhé. Času je ještě dost, než abych to musel řešit s horkou hlavou, ale už he není tolik, abych to mohl nějak moc pouštět z hlavy.

Moje vynikající praktická lékařka mi řekla, že mě zavolají z nějakého centra. Sami že mě budou kontaktovat. Ale já bych se jim rád ozval sám, abych je požádal, aby to bylo buď 13.12, nebo 27.12., protože v tyhle dva všední dny budu čerpat náhradní volno za víkendové služby, a tak bych na pracovišti nemusel žádat o uvolnění. Když budu čekat, až s ozvou oni, objednají si mě na nějaké jiné datum. Nebylo by to zas až takové neštěstí, protože uvolnit se z práce není tak neřešitelný problém, avšak proč to řešit s malým problémem, když existuje možnost, že by se to vyřešilo zcela bez problému?

Koho mám kontaktovat a požádat o jedno z těch dvou dat (v obou případech jde o pondělí)?

Bydlím i pracuji v Praze.

Za odpověď předem děkuji.

0 0
možnosti
MP

Pardon, asi informační šum. Třetí dávku můžete dostat až 5 měsíců po té druhé, tedy 5. 1. 2022. Dostanete sms z registru, jen jako informaci, kterou už teď máte spočítanou předem. Pak se zaregistrujete přes internet na nějaké očkovací centrum, zajdete na očkovací místo kde berou bez registrace nebo se domluvíte s očkujícím praktikem. Termíny si vybíráte Vy.

V celé republice funguje 446 očkovacích míst a očkuje také zhruba 3 700 ordinací praktických lékařů. V Praze je 78 očkovacích míst, z nichž na 15 se lidé nemusí hlásit dopředu.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/o2-arena-skupina-ppf-ockovaci-centrum-koronavirus-treti-davka.A211130_133126_domaci_ihav

4 0
možnosti
  • Počet článků 637
  • Celková karma 27,82
  • Průměrná čtenost 1081x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!